Przestrzegamy przed wyłudzaniem środków – tzw. metodą „na dopłatę”.
Na czym polega to wyłudzenie?
Wyłudzenie polega na przesłaniu SMS-a lub mejla o:
- niedopłacie za usługę (np. rachunek za prąd, dostarczenie zamówionej przesyłki przez firmę kurierską)
- lub o koniecznej dopłacie za dodatkowe usługi (np. dezynfekcja przesyłki)
Wiadomość zawiera informację o konieczności pilnego uiszczenia płatności w skromnej, niebudzącej podejrzeń wysokości.
Link w wiadomości kieruje do fałszywej strony, na której powinieneś wybrać logo swojego banku, wpisać dane do logowania i zatwierdzić płatność SMS-em.
W rzeczywistości jest to fikcyjna strona, która przechwytuje dane do logowania oraz wprowadzone kody SMS. Przechwycone dane przestępcy mogą wykorzystać do autoryzacji przelewów z Twojego konta.
Co powinieneś zrobić, żeby ochronić swoje środki?
- nie korzystaj z linków kierujących do płatności – które otrzymujesz w mejlach, SMS-ach, serwisach społecznościowych czy innych źródłach komunikacji.
- zawsze sprawdzaj treść SMS-ów autoryzacyjnych, które od nas otrzymujesz – każdy SMS zawiera dokładną informację o tym, jaką dyspozycję potwierdzasz danym kodem. Jeśli treść SMS-a odbiega od dyspozycji, którą zlecasz, przerwij przeprowadzane czynności i natychmiast skontaktuj się z naszą Infolinią.
- Jeśli otrzymasz wiadomość, której się nie spodziewasz – np. o dostarczeniu przesyłki – zalecamy kontakt telefoniczny z nadawcą pod numerem telefonu udostępnionym na jego oficjalnej stronie.
Jeżeli cokolwiek wzbudzi Twoje podejrzenia, niezwłocznie skontaktuj się z naszą infolinią pod numerem +48 664 919 797 lub +48 32 604 30 01 (koszt wg taryfy operatora) lub z dowolnym oddziałem.
Pozdrawiamy,
Zespół VeloBank