Prośba o aktualizację metody płatności za serwis filmowy? To może być pułapka
Za oknami jesień. Pogoda za oknem sprzyja częstszemu sięganiu po ulubione seriale na popularnych platformach streamingowych. Cyberprzestępcy doskonale o tym wiedzą próbując wykorzystać naszą nieuwagę. Jak działają oszuści?
Wysyłają fałszywe wiadomości e-mail podszywając się pod serwisy streamingowe takie jak Netflix i Disney+.
W wiadomości proszą o "dokończenie płatności" albo "aktualizację metody płatności".
Podany w mailu link prowadzi do fałszywej strony łudząco przypominającej oryginalną witrynę. Celem tych działań jest wyłudzenie danych osobowych i informacji o kartach płatniczych.
Jak się chronić?
- Nie klikaj w podejrzane linki!
- Nie działaj w pośpiechu.
- Zaloguj się bezpośrednio na oficjalnej stronie platformy, aby sprawdzić, czy faktycznie jest problem z płatnością.
- Zgłoś podejrzane wiadomości do obsługi klienta platformy.
- Nie podawaj loginów, haseł czy danych karty w przesłanych linkach.
- W bankowości elektronicznej sprawdź limity przelewów i kart płatniczych Zalecamy utrzymywanie ich na poziomie dostosowanym do codziennych potrzeb. Przy jednorazowej transakcji na wyższą kwotę, warto tymczasowo zwiększyć limit, a następnie od razu go zmniejszyć, co zwiększa bezpieczeństwo Twoich środków.
- Monitoruj swoje konto. Regularnie sprawdzając historię transakcji. Wszelkie podejrzane operacje niezwłocznie zgłaszaj do nas.
Jesień to idealny czas na seanse filmowe, ale zachowaj zdrowy rozsądek i nie pozwól, by oszuści popsuli Ci nastrój. Jeżeli podejrzewasz, że Ty lub bliska Ci osoba może być ofiarą oszustwa, skontaktuj się z naszą infolinią +48 664 919 797. Koszt połączenia jest zgodny z taryfą Twojego operatora.
Pozdrawiamy
Zespół VeloBanku