Prośba o aktualizację metody płatności za serwis filmowy? To może być pułapka

31.10.2024

Za oknami jesień. Pogoda za oknem sprzyja częstszemu  sięganiu po ulubione seriale na popularnych platformach streamingowych. Cyberprzestępcy doskonale o tym wiedzą próbując wykorzystać naszą nieuwagę. Jak działają oszuści?

Wysyłają fałszywe wiadomości e-mail podszywając się pod serwisy streamingowe takie jak Netflix i Disney+.

W wiadomości proszą o "dokończenie płatności" albo "aktualizację metody płatności".

Podany w mailu link prowadzi do fałszywej strony łudząco przypominającej oryginalną witrynę. Celem tych działań jest wyłudzenie danych osobowych i informacji o kartach płatniczych.

Jak się chronić?

  • Nie klikaj w podejrzane linki!
  • Nie działaj w pośpiechu.
  • Zaloguj się bezpośrednio na oficjalnej stronie platformy, aby sprawdzić, czy faktycznie jest problem z płatnością.
  • Zgłoś podejrzane wiadomości do obsługi klienta platformy.
  • Nie podawaj loginów, haseł czy danych karty w przesłanych linkach.
  • W bankowości elektronicznej sprawdź limity przelewów i kart płatniczych Zalecamy utrzymywanie ich na poziomie dostosowanym do codziennych potrzeb. Przy jednorazowej transakcji na wyższą kwotę, warto tymczasowo zwiększyć limit, a następnie od razu go zmniejszyć, co zwiększa bezpieczeństwo Twoich środków.
  • Monitoruj swoje konto. Regularnie sprawdzając historię transakcji. Wszelkie podejrzane operacje niezwłocznie zgłaszaj do nas.

Jesień to idealny czas na seanse filmowe, ale zachowaj zdrowy rozsądek i nie pozwól, by oszuści popsuli Ci nastrój. Jeżeli podejrzewasz, że Ty lub bliska Ci osoba może być ofiarą oszustwa, skontaktuj się z naszą infolinią +48 664 919 797. Koszt połączenia jest zgodny z taryfą Twojego operatora.

Pozdrawiamy

Zespół VeloBanku