Uważaj na oszustwa "na pracownika banku" lub "na policjanta"
Ostatnio coraz częściej pojawiają się próby oszustw, w których przestępcy podszywają się pod pracowników banku albo policjantów. Zapoznaj się ze schematem działania oszustów i nie daj się oszukać.
Jak wygląda oszustwo?
Dzwoni do Ciebie ktoś, kto podaje się za pracownika banku albo policjanta. Twierdzi, że na Twoim koncie doszło do podejrzanej aktywności.
Informuje, że ktoś próbuje ukraść Twoje pieniądze i potrzebuje Twojej pomocy.
Będzie wywierać presję i prosić o szybkie działania, np. przelanie pieniędzy na "bezpieczne konto", podanie danych logowania do banku, danych karty albo kodów z SMS-a.
To wszystko brzmi bardzo przekonująco, ale to oszustwo!
Jak się chronić?
Sprawdzić, czy VeloBank do Ciebie dzwoni, w aplikacji mobilnej! Weryfikacja doradcy VeloBanku, to nowa funkcjonalność, która pozwoli potwierdzić tożsamość osoby, która się z Tobą kontaktuje. Gdy do Ciebie zadzwonimy w bankowości internetowej i mobilnej zobaczysz zweryfikowaną wizytówkę doradcy. Potwierdzisz na niej, czy imię i nazwisko doradcy zgadza się z danymi, jakimi się przedstawiła osoba do Ciebie dzwoniąca.
Pamiętaj, że my, jako bank NIGDY nie poprosimy Cię o podanie danych logowania, czy pełnych danych karty przez telefon, SMS czy e-mail. Jeśli ktoś tak robi – to oszust!
Policja NIGDY nie będzie Cię prosić o przelanie pieniędzy na inne konto w celu "zabezpieczenia" środków.
Nie działaj pod presją! Oszuści często twierdzą, że „to pilne”, żeby Cię zestresować i zmusić do natychmiastowej decyzji. Zawsze masz czas, żeby zweryfikować sytuację.
Jeśli masz wątpliwości, zawsze skontaktuj się bezpośrednio z bankiem lub policją, używając oficjalnych numerów. Nigdy nie oddzwaniaj na numer, z którego do Ciebie dzwoniono.
Zachowaj czujność i nie daj się oszukać! Jeżeli podejrzewasz, że Ty lub bliska Ci osoba może być ofiarą oszustwa, skontaktuj się z naszą infolinią pod nr +48 664 919 797. Koszt połączenia jest zgodny z taryfą Twojego operatora.
Pozdrawiamy
Zespół VeloBanku