VeloTalent
- Strona główna
- VeloTalent
VeloTalent jest programem mecenatu nad szczególnie utalentowanymi, młodymi przedstawicielami różnych dziedzin, prowadzonym przez VeloBank. W swoich założeniach ma doceniać i wspierać osoby wchodzące na szczebel profesjonalnej kariery o zasięgu międzynarodowym. Program wyróżnia wybitnych artystów, naukowców oraz sportowców, których cechuje ogromna pracowitość i zaangażowanie wkładane w rozwijanie pasji.
Beneficjenci II edycji programu VeloTalent
Beneficjenci II edycji programu VeloTalent
Wokalistka, rapująca tekściarka, flecistka, ale i osobista producentka. Artystka, która wybrała swoje miejsce w branży muzycznej, gdzieś pomiędzy jazzem, soulem, a hip hopem. Studentka Akademii Muzycznej w Krakowie, w klasie fletu jazzowego, absolwentka Szkoły Muzycznej II stopnia w Krakowie. Swoją drogę muzyczną rozpoczęła w 2020 roku, kiedy z własnej i Bartka Leśniaka (pianista, producent, leader zespołu Horntet) inicjatywy powstał kolektyw Atlantyda La5er. Już w 2020 roku, artystka zadebiutowała także solowo jako ZUZA BAUM singlem “Project Away (prod. Bartek Leśniak)”. Debiutancki utwór, wydany własnym sumptem przez artystkę, w niespełna 3 miesiące osiągnął kilkadziesiąt tysięcy odsłuchów w serwisach streamingowych. W lipcu 2023, wraz z zespołem The Ancimons, Zuza otrzymała nagrodę Grand Prix na festiwalu Ladies Jazz w Gdyni. Urszula Dudziak, będąca przewodniczącą komisji Grand Prix określiła Zuzę jako „(...) Nowy Jork w Polsce”.
O projekcie
W ramach stypendium chciałabym nagrać oraz wydać płytę mojego zespołu The Ancimons. W proces wydawniczy wchodzi także wytłoczenie krążka, wydanie video live sesji promującej krążek oraz zainwestowanie w promocję płyty w internecie i social mediach. Moja muzyka to garść emocji opakowanych w miks soulu, jazzu i hip hopu, coś w czym każdy może znaleźć cząstkę siebie. Po dużych produkcjach wideo, takich jak wydane w 2022 roku Get Home (które realizowałam w ramach Stypendium Twórczego Miasta Krakowa), czy wydane pod koniec zeszłego roku River, planuję skupić się i w całości poświęcić tworzeniu tego co dla mnie najważniejsze, czyli muzyki. Możliwość pracy scenicznej pod okiem takich tuz muzyki jak Adam Sztaba oraz Nikola Kołodziejczyk tym bardziej zmotywowała mnie do działania. Do współpracy nad materiałem chciałabym zaprosić dotychczas pracujący ze mną zespół The Ancimons oraz kwartet smyczkowy i gospelowy zespół wokalny.
Jest gitarzystą klasycznym. Swoją przygodę z muzyką zaczął w wieku sześciu lat, gdy poszedł na pierwszą lekcję gitary. Ukończył Poznańską Ogólnokształcącą Szkołę Muzyczną I stopnia i w 2014 r. zdał egzaminy wstępne do Szkoły Muzycznej II stopnia im. Jadwigi Kaliszewskiej, potocznie zwaną „Poznańską Szkołą Talentów”. Obecnie studiuje na Kunstuniversitat Graz w Austrii w klasie dwóch wybitnych profesorów: Łukasza Kuropaczewskiego i Paolo Pegoraro. Od ósmego roku życia stawiał swoje pierwsze kroki na scenie jako solista i startował w konkursach muzycznych. Z czasem koncertowanie stało się ważną stroną jego muzycznej drogi. Swoje pierwsze laury osiągnął na konkursie gitarowym w Słupcy w 2010 r. W 2018 r. został wybrany do programu „Młody Muzyk Roku”, organizowanym przez MKiDN i TVP. Jako finalista tego konkursu wykonał Concierto de Aranjuez J. Rodrigo podczas koncertu finałowego w Studiu Koncertowym Polskiego Radia, wspólnie z Orkiestrą Polskiego Radia pod dyrekcją Michała Klauzy. W 2019 r. zadebiutował w nowojorskiej Carnegie Hall.
O projekcie
Celem projektu jest realizacja albumu muzycznego Journeys. Będzie to muzyczna podróż po świecie pełnym emocji, przeżyć, zaskakujących rozwiązań muzycznych, nowatorskiego spojrzenia na grę na gitarze klasycznej. Odbiorca pozna gitarę klasyczną z zupełnie innej strony, zarówno ze względu na różnorodność stylów muzycznych, jak i na technikę gry. „Journeys to połączenie światów i gatunków muzycznych. W moim życiu muzycznym doświadczałem tego wiele razy, począwszy od nauki w szkołach muzycznych, poprzez studia za granicą, występy na przeróżnych scenach w Polsce (np. Studio koncertowe Polskiego Radia, Opera Poznańska, Filharmonia Gdańska, Cavatina Hall), za granicą (np. Carnegie Hall w Nowym Jorku), aż po współpracę z Andrzejem Piasecznym w projekcie „Jeszcze zanim święta”. Od dawna wiem, że chciałbym pokazać światu „moją wersję gitary klasycznej”, czego efektem ma być właśnie nagranie różnego typu utworów w nowatorskich aranżacjach.
Pierwsza beneficjentka o swoim udziale w VeloTalent
W VeloBanku przykładamy dużą wagę do społecznej odpowiedzialności biznesu i aktywnie angażujemy się w działania, które zmieniają świat wokół nas na lepsze.
VeloTalent to właśnie jedna z takich inicjatyw. Program kierujemy do wyróżniających się postaci z różnych dziedzin kultury, nauki lub sportu, które swoją pasją, zaangażowaniem i determinacją inspirują innych i pokazują wyjątkowy potencjał tkwiący w młodym pokoleniu. Pilotażowa edycja programu VeloTalent wspiera jego pierwszą beneficjentkę nie tylko w realizacji budujących jej karierę projektów, lecz także wyposażając ją w wiedzę z zakresu zarządzania finansami oraz kompetencje niezbędne do kreowania marki osobistej czy zarządzania popularnością. W ramach programu, stypendystka przeszła m. in szkolenia z wystąpień publicznych, stylizacji oraz prowadzenia mediów społecznościowych.
Klasyka w mistrzowskim wydaniu
I edycję programu VeloTalent inauguruje mecenat Aleksandry Świgut - utalentowanej pianistki, solistki, kameralistki, doktorki sztuk muzycznych, pedagożki Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie. Zdobywczyni trzech nagród podczas 17. Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego im. Edvarda Griega w Bergen oraz innych wyróżnień tej rangi.
W ramach projektu VeloBank sfinansował wydanie płyty z repertuarem Edvarda Griega oraz Fryderyka Chopina w jej wykonaniu. Nagranie zostało zarejestrowane w Cavatina Hall w Bielsko-Białej, z udziałem Orkiestry Akademii Beethovenowskiej, pod kierownictwem maestro Michała Klauzy. Album dostępny jest w serwisach streamingowych, a wykonanie Aleksandry Świgut będzie można usłyszeć również w szeregu kanałów własnych VeloBanku.
– To dla mnie wielka radość i duże wyróżnienie, że VeloBank pomaga realizować moje marzenia, inaugurując program VeloTalent. Wierzę, że kolejne edycje VeloTalent pomogą wartościowym i utalentowanym młodym ludziom, którzy tak jak ja mają pasję oraz determinację. Czasem brakuje im tylko odpowiedniego wsparcia – podkreśla Aleksandra Świgut.
Płyty możesz posłuchać na:
– Flagowym znakiem VeloBanku jest zwinność technologiczna, natomiast równie ważne jest dla nas dbanie o każdy aspekt ESG, czyli środowiskowy, społeczny i korporacyjny. W tym kontekście zaprojektowaliśmy VeloTalent, w którym stawiamy na wyróżniających się w swoich dziedzinach młodych profesjonalistów, którzy mają już znaczące osiągnięcia na swoim koncie. Szansa jaką daliśmy Aleksandrze Świgut jest odbiciem jej międzynarodowych sukcesów. Celem programu VeloTalent jest zapewnienie beneficjentom eksperckiego wsparcia w drodze na szczyt światowej kariery. Obszarów wymagających opieki jest cały szereg. Począwszy od budowania portfolio – stąd nagranie, którego produkcję sponsorujemy – przez właściwą komunikację, aż po szereg szkoleń, które pozwolą Aleksandrze Świgut na lepsze poznanie i rozumienie świata mediów. VeloTalent to inwestycja. Zależy nam na tym, aby zostawało po niej coś trwałego, inspirującego, zarówno dla uczestników, jak i odbiorców – wskazuje Katarzyna Meissner, dyrektor zarządzająca Obszarem Komunikacji i Marketingu w VeloBanku.
Rok pełen sukcesów
Rok 2023 dla Aleksandry Świgut, beneficjentki pierwszej edycji VeloTalent, był bez wątpienia czasem ciężkiej pracy, ale też wielu sukcesów. W styczniu świętowała swoje urodziny, koncertując z orkiestrą symfoniczną w Filharmonii Szczecińskiej. Kolejne miesiące upływały pod znakiem występów w najbardziej prestiżowych obiektach w Polsce i za granicą.
Wiosną zagrała po raz kolejny ze szwedzką orkiestrą symfoniczną Helsingborg Symphony Orchestra oraz angażowała się w pracę Krajowego Funduszu na rzecz Dzieci, wspierając rozwój muzyczny najmłodszego pokolenia. W połowie roku Aleksandra Świgut zachwycała wirtuozowską grą na fortepianie uczestników koncertów i festiwali w całym kraju, w tym m.in. słuchaczy XXIII Festiwalu Sinfonia Varsovia Swojemu Miastu. W sierpniu brała także udział w Festiwalu Chopin i Jego Europa, a we wrześniu współpracowała przy nagraniu płyty z muzyką polskich kompozytorów wspólnie z Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Opolskiej. Był to też czas wytężonej pracy z zespołem ekspertów VeloBanku, którzy realizowali z Olą program szkoleń z kreowania wizerunku, wystąpień publicznych czy komunikacji w social media.
Pod koniec lata miało miejsce nagranie płyty Aleksandry Świgut „Portraits of Nature” w Cavatina Hall w Bielsku-Białej, czyli kamień milowy pierwszej edycji programu VeloTalent. To tu Chopin i Grieg, w mistrzowskim wykonaniu fortepianowym Oli, połączył się z akompaniamentem Orkiestry Akademii Beethovenowskiej pod batutą Michała Klauzy. Owocem wielu tygodni wytężonej pracy stała się płyta z muzyką klasyczną, którą VeloBank udostępnił bezpłatnie w kanałach streamingowych i na stronie banku dla wszystkich zainteresowanych. Fizyczny nośnik z „Portraits of Nature” jesienią 2023 roku trafił na półki wiodących sklepów muzycznych oraz do sprzedaży internetowej.
Ukoronowaniem roku dla Aleksandry Świgut był występ na podsumowaniu pierwszej edycji VeloTalentu, które odbyło się na deskach Filharmonii Narodowej w Warszawie poprzedzony promocją płyty podczas Polskiego Festiwalu w Melbourne oraz recitalami fortepianowymi w Tokio. Koncert promocyjny oraz płyta z muzyką Edwarda Griega została znakomicie przyjęta przez słuchaczy Filharmonii Łódzkiej w grudniu 2023 roku, a nowy rok 2024 Ola otworzyła debiutem w historycznej sali koncertowej Gewandhaus w Lipsku.