Ostrzeżenie przed oszustami podszywającymi się pod pracowników Banku
Ostrzegamy!
Oszuści, którzy podają się za pracowników Banku, mogą do Ciebie dzwonić i prosić (pod pozorem potwierdzenia transakcji), abyś zainstalował aplikację do zdalnego sterowania komputerem.
Nigdy nie prosimy o instalację takich aplikacji!
Przestępcy mogą także poprosić Cię o dane logowania do Twojej bankowości elektronicznej. Ze względów bezpieczeństwa zalecą, abyś nie logował się do bankowości. To daje oszustom więcej czasu na kradzież środków z Twojego rachunku. Ważne!Podczas takiej rozmowy mogą wyświetlać się numery telefoniczne infolinii Banku, a oszuści mogą posługiwać się Twoimi danymi, które wcześniej poznali.
Nigdy nie prosimy o dane do logowania!
Prosimy, przestrzegaj zasad bezpiecznej bankowości:
- Nie pobieraj żadnych podejrzanych aplikacji.
Nigdy nie zachęcamy do pobierania żadnych aplikacji, które wspierają obsługę. Jedyną aplikacją, którą promujemy, jest aplikacja Getin Mobile i Noble Mobile.
- Nie podawaj nikomu:
- loginu i hasła do Bankowości Internetowej,
- numerów kart płatniczych i kodów CVV.
- Loguj się do konta wyłącznie na stronie banku.
Korzystaj z przycisku „Zaloguj” getinbank.pl. Nigdy nie używaj do logowania linków przesyłanych w wiadomościach e-mail, SMS lub przez komunikatory internetowe.
- Zwracaj uwagę czy telefon komórkowy, który zdefiniowałeś do otrzymywania haseł SMS, nie przestał nagle bez przyczyny logować się do sieci operatora.
Przestępcy mogli skorzystać z podrobionych dokumentów tożsamości i zdobyć od operatora telefonii komórkowej duplikat karty SIM. W takim przypadku:
- potwierdź jak najszybciej z operatorem, czy wydał duplikatkarty SIM,
- jeśli operator potwierdzi wydanie karty SIM,skontaktuj się z Bankiem i zablokuj swoją Bankowość Elektronicznądo czasu wyjaśnienia sprawy.
Jeśli masz jakiekolwiek pytania, sugestie, wątpliwości, skontaktuj się z naszą Infolinią pod numerem +48 664 919 797. Opłata za połączenie wg taryfy operatora.