Aplikację VeloBank pobierz ze sklepu właściwego dla systemu operacyjnego Twojego telefonu.
Dla poszczególnych systemów są to sklepy:
- sklep Apple App Store, aplikacja dostępna dla systemy iOS w wersji 15.0 lub nowszej,
- sklep Google play oraz AppGallery, aplikacja dostępna dla systemu Android od wersji 7.0 lub nowszej.
Aplikacja VeloBank dostępna jest na platformach:
- Android od wersji 7.0 wzwyż
- iOS w wersji 15.0 wzwyż
- Użytkownicy telefonów Huawei także skorzystają z aplikacji
Stosujemy szereg zabezpieczeń, aby Bankowość Mobilna była bezpieczna dla naszych Klientów:
- Hasło do logowania – logowanie do aplikacji jest zabezpieczone jednym z haseł: tradycyjnym hasłem składającym się z 4-20 znaków lub tzw. „wężykiem” czyli znakiem graficznym, biometrią (odciskiem palca lub skanem twarzy).
- PIN – transakcje wykonywane przez aplikację wymagają zwykle potwierdzenia kodem PIN.
- Limity – operacje wykonywane przez aplikację są ograniczone dwoma rodzajami limitów: pojedynczej transakcji oraz dziennym.
- Blokowanie aplikacji – dostęp do aplikacji można w każdej chwili zablokować w Bankowości Internetowej.
- Automatyczne wylogowanie – w Bankowości Mobilnej został zastosowany mechanizm automatycznego wylogowania po 3 minutach braku aktywności.
- Szyfrowanie danych – dane przekazywane są przy użyciu bezpiecznego protokołu SSL
Ty też możesz zadbać o to, aby korzystanie z bankowości mobilnej było bardziej bezpieczne:
- Pamiętaj o zasadach bezpieczeństwa
- Stwórz silne hasło do systemów Bankowości Internetowej i Mobilnej
- Aktualizuj Przeglądarkę i Bankowość Mobilną do najnowszej wersji
- Chroń swoje dane uwierzytelniające do Bankowości Internetowej i Mobilnej
Więcej informacji o zasadach bezpiecznego bankowania znajdziesz tutaj
Korzystanie z aplikacji mobilnej VeloBanku jest bezpłatne.
W razie zgubienia telefonu komórkowego z zainstalowaną aplikacją mobilną:
- zaloguj się do Bankowości Internetowej, przejdź do Ustawień
- w sekcji Aplikacje wybierz opcję Bankowość Mobilna.
- następnie przy nazwie urządzenia mobilnego w sekcji Aktywne urządzenia mobilne wybierz przycisk Usuń oraz potwierdź czynność.
Usunięcie urządzenia z Bankowości Internetowej spowoduje dezaktywacje profilu na urządzeniu mobilnym.
- Zainstaluj aplikację
Wyszukaj i pobierz aplikację mobilną VeloBank ze sklepu GooglePlay, Huawei AppGallery lub Apple AppStore. - Aktywuj aplikację
Przy pierwszym uruchomieniu aplikacji podaj login i hasło do Twojej Bankowości Internetowej, a następnie nadaj swoje hasło do Bankowości Mobilnej.
Wybierz tradycyjną wersję hasła składającą się minimalnie z 4 znaków lub symbol graficzny tzw. „wężyk”. - Nadaj PIN do zatwierdzania operacji w aplikacji mobilnej
- Operację potwierdź SMSem.
- Możesz aktywować logowanie odciskiem palca lub face ID, jeśli Twój telefon umożliwia takie rozwiązanie.
Po zakończeniu procesu pierwszego logowania możesz korzystać z Bankowości Mobilnej. Przy następnym logowaniu wystarczy, że na ekranie telefonu odwzorujesz wybrany symbol graficzny, wprowadzisz ustanowione przez siebie hasło do Bankowości Mobilnej lub zalogujesz się odciskiem palca lub Face ID – w zależności od wybranej przez Ciebie metody logowania.
Aby w pełni korzystać z Bankowości Mobilnej i dokonywać operacji należy zdefiniować kod PIN, którym będziesz zatwierdzał dyspozycje dokonane za pośrednictwem aplikacji mobilnej takie jak np. przelewy.
Kod PIN składa się z 4 cyfr. Możesz go ustanowić:
- bezpośrednio w Bankowości Mobilnej wybierając Menu, a następnie w sekcji Ustawienia przycisk Nadaj PIN;
- w Bankowości Internetowej w Ustawieniach, w sekcji Aplikacje wybierając zakładkę Bankowość Mobilna. Przy nazwie urządzenia mobilnego w sekcji Aktywne urządzenia mobilne wybierz przycisk Nadaj PIN.
Ze względu bezpieczeństwa kod PIN musi zawierać min. trzy różne cyfry i nie może składać się z czterech kolejnych cyfr.
Dla ułatwienia po pierwszej instalacji aplikacji mobilnej, kiedy zalogujesz się do Bankowości Mobilnej zobaczysz przypomnienie kierujące do nadania PIN-u w Bankowości Mobilnej.
Początkowy domyślny limit operacji wykonywanej przez Bankowość Mobilną to:
- 1000 zł dla pojedynczej transakcji,
- 5000 zł limitu dziennego.
Istnieje możliwość zmiany limitów. Aby tego dokonać zaloguj się do Bankowości Mobilnej a następnie:
- wejdź w Ustawienia,
- w sekcji Bezpieczeństwo wybierz zakładkę Limity Transakcji,
- w części dotyczącej limitów w Bankowości Mobilnej wybierz opcję Edytuj Limity,
- zdefiniuj nowe kwoty limitów i zatwierdź je kodem SMS lub kodem Token.
Limity możesz zmienić również w Bankowości Internetowej:
- wejdź w Ustawienia,
- w sekcji Aplikacje wybierz zakładkę Bankowość Mobilna,
- w części dotyczącej Limitów wybierz przycisk Zmień,
- zdefiniuj nowe kwoty limitów i zatwierdź je kodem SMS lub kodem Token.
Szczegółowe informacje o limitach obowiązujących w Bankowości Elektronicznej znajdziesz w Komunikacie dla Użytkowników Kanałów Zdalnych VeloBank S.A. dostępnym na stronie Bankowości Mobilnej.
Tak możesz zmienić kod PIN zatwierdzający transakcje w Bankowości Mobilnej. Aby tego dokonać zaloguj się do Bankowości Mobilnej, a następnie:
- wejdź w Menu,
- w sekcji Ustawienia wybierz opcję Zmiana PIN,
- Następnie podaj login i hasło do Bankowości Internetowej,
- zdefiniuj nowy kod PIN oraz zatwierdź go kodem SMS lub kodem Token.
PIN możesz zmienić również w Bankowości Internetowej w sekcji Ustawienia, Aplikacje wybierz opcję Bankowość Mobilna, a następnie przycisk Zmień PIN.
Jeżeli trzykrotnie błędnie wpiszesz hasło do aplikacji mobilnej dostęp zostanie zablokowany. W celu odblokowania dostępu należy zalogować się do Bankowości Internetowej, a następnie:
- wejść w Ustawienia,
- w sekcji Aplikacje wybierz zakładkę Bankowość Mobilna
- następnie przy nazwie urządzenia mobilnego w sekcji Zablokowane urządzenia mobilne wybierz przycisk Odblokuj
- potwierdź.
Hasło możesz zmienić bezpośrednio w aplikacji mobilnej wybierając Menu (trzy kreski w górnym rogu ekranu), a następnie w sekcji Ustawienia przycisk Zmiana hasła. Zmiana będzie wymagała podania dotychczasowego hasła oraz zatwierdzenia poprzez podanie kodu PIN do aplikacji mobilnej.
Jeśli nie pamiętasz dotychczasowego hasła masz dwie możliwości:
- W aplikacji mobilnej przed zalogowaniem wybierz Menu, a następnie opcję Lista profili. Po wybraniu przycisku Dodaj nowy profil będziesz mógł utworzyć kolejny profil weryfikując się loginem i hasłem do Bankowości Internetowej. Po podaniu danych do logowania w Bankowości Internetowej zostaniesz poproszony o zdefiniowanie nowego hasła do Bankowości Mobilnej. Pamiętaj, aby przed kolejnym logowaniem do aplikacji mobilnej wybrać najpierw nowy profil – wejdź w Menu, Lista profili i oznacz nowy profil jak domyślny. W tym samym miejscu możesz usunąć poprzedni profil, do którego nie pamiętasz hasła – wybierz przy nim przycisk Usuń.
- Usuń dane urządzenia mobilnego w Bankowości Internetowej (Ustawienia, Aplikacje, zakładka Bankowość Mobilna, przy nazwie urządzenia mobilnego w sekcji Aktywne urządzenia mobilne wybierz przycisk Usuń). Następnie ponownie zainstaluj aplikację i zdefiniuj hasło do aplikacji zainstalowanej na telefonie komórkowym.
W celu prawidłowego działania wyszukiwarki bankomatów i oddziałów VeloBanku należy włączyć usługę lokalizacji w telefonie komórkowym. Uruchomienie tej funkcji pozwala Bankowości Mobilnej na określenie przybliżonego położenia na podstawie danych pochodzących z takich źródeł, jak sieci Wi-Fi lub satelity systemu GPS, lub stacje bazowe telefonii komórkowej.
BLIK to funkcja bankowości mobilnej dostępna w VeloBanku, dzięki której możesz zapomnieć o gotówce oraz kartach płatniczych. Wystarczy smartfon, dostęp do Internetu i aplikacja VeloBank.
BLIKIEM możesz zapłacić za swoje zakupy w sklepie stacjonarnym i internetowym oraz wypłacić pieniądze z bankomatu. W tym celu wystarczy, że użyjesz 6-cyfrowego kodu BLIK, który wygenerujesz w aplikacji VeloBank. Aby korzystać z tej opcji aktywuj BLIK w aplikacji mobilnej:
- z Menu aplikacji wybierz BLIK.
- następnie wejdź w zakładkę Aktywuj BLIK,
- wybierz konto do jakiego chcesz dodać możliwość płacenia BLIKIEM
- zaakceptuj Regulamin Rachunków Bankowych, kart debetowych oraz Bankowości Elektronicznej dla osób fizycznych.
Więcej o BLIK znajdziesz na naszej stronie internetowej
Korzystając z BLIK:
- zapłacisz w sklepach i punktach usługowych w całej Polsce - sprawdź listę punktów
- zapłacisz w sklepach internetowych,
- wypłacisz pieniądze z bankomatu - sprawdź listę bankomatów
- prześlesz pieniądze komuś bliskiemu
Więcej o BLIK znajdziesz na naszej stronie internetowej
W Bankowości Mobilnej:
- sprawdzisz stan konta, który jest widoczny na głównym ekranie aplikacji. Stan konta możesz także sprawdzić przed zalogowaniem - Sprawdź sczegóły tutaj
- sprawdzisz stan swoich oszczędności,
- wykonasz przelew,
- założysz, edytujesz i zerwiesz lokatę,
- założysz, edytujesz i zerwiesz lub zakończysz zlecenie stałe,
- możesz zarządzać swoimi kartami, zarówno kredytowymi jak i debetowymi w zakresie: aktywacji, zablokowania, odblokowania i zastrzeżenia karty. Możesz także zmienić limity transakcji, nadać lub zmienić PIN do karty, wykonać spłatę karty kredytowej oraz przelew z karty,
- sprawdzisz swoje kredyty gotówkowe, hipoteczne i limity kredytowe
- doładujesz telefon,
- możesz tworzyć archiwum paragonów – zrób zdjęcie paragonu i przypisz je do odpowiedniej transakcji,
- możesz do nas napisać lub zadzwonić poprzez zakładkę Kontakt. Dzwoniąc z aplikacji po zalogowaniu jesteś od razu zweryfikowany jako Klient bez podawania hasła do Bankowości Telefonicznej.
- możesz pobrać wyciągi z konta i zmienić formę ich otrzymywania,
- możesz zarządzać kanałami dostępu np. zablokować/odblokować kanały dostępu do Banku, sprawdzić udane i nieudane logowania do Bankowości Internetowej, sprawdzić listę aktywnych urządzeń i je odłączyć,
- złożysz oświadczenie CRS/Euro Fatca.
Usługę dostępnych środków przed zalogowaniem włączysz w bankowości mobilnej:
- zaloguj się do bankowości mobilnej,
- wejdź w Menu i wybierz Ustawienia,
- kliknij w Dostępne środki,
- przesuń suwak w prawo, a na ekranie pojawią się pola:
Konto, dla którego będziemy wyświetlać dostępne środki. Podgląd możesz ustawić dla rachunków: osobistych, firmowych, kont walutowych i kont oszczędnościowych,
Sposób prezentacji środków – do wyboru masz opcję wyświetlania kwotową i procentową. Możesz też włączyć informację o ostatniej operacji dokonanej na rachunku, dla którego prezentujemy Ci dostępne środki.
Po dokonaniu wyboru wybierz przycisk Zapisz. Od tego momentu na ekranie przed zalogowaniem zobaczysz informację o dostępnych środkach i ostatniej operacji na rachunku.
Aby aktywować kartę i nadać kod PIN zaloguj się do Bankowości Mobilnej, a następnie:
- z Menu aplikacji w sekcji Moje produkty wybierz Karty,
- po wejściu w Szczegóły karty wybierz opcję Aktywuj,
- dalej zostaniesz poproszony o podanie numeru karty oraz ustawienie PIN-u do karty,
- po wybraniu przycisku Aktywuj widocznego na dole ekranu potwierdź operację PIN-em do Bankowości Mobilnej i wybierz Zatwierdź – karta zostanie aktywowana.
Aby zarządzać kartami płatniczymi w Bankowości Mobilnej z poziomu Menu w sekcji Moje produkty wybierz Karty. Po wybraniu danej karty i wejściu w szczegóły na dole ekranu dostępne są przyciski:
- zablokuj,
- zastrzeż,
- zmień limity,
- przycisk Więcej, pod którym dostępna jest zmiana PIN i historia karty.
Aby przejść do danej funkcjonalności należy wybrać odpowiedni przycisk i postępować zgodnie z instrukcjami na ekranie. Wszystkie operacje poza zablokowaniem karty wymagają autoryzacji poprzez podanie PIN-u do Bankowości Mobilnej.
Sprawdź również jak aktywować kartę w Bankowości Mobilnej tutaj
Dla zwiększenia bezpieczeństwa aplikacja umożliwia wybór dwóch opcji zatwierdzania transakcji:
- wszystkie transakcje zatwierdzane kodem PIN bez względu na ich rodzaj oraz kwotę,
- do 3 transakcji dziennie na kwotę do 50 zł w sklepach stacjonarnych bez podawania kodu PIN.
Wszystkie płatności w Internecie oraz wypłaty z bankomatów nadal wymagać będą zatwierdzenia kodem PIN. Klient decyduje w jaki sposób chce zatwierdzać operacje w ustawieniach aplikacji. Ustawienia można samodzielnie zmieniać w zależności od potrzeb.
W Aplikacji Mobilnej wejdź w Ustawienia, a następnie w pozycję Powiadomienia, a następnie wybierz do jakich operacji chcesz otrzymywać powiadomienia. Powiadomienia push są darmowe, w każdym momencie w Ustawieniach możesz wyłączyć otrzymywanie Powiadomień lub zmienić ich zakres.