Ogólne

Loginu nie możesz zmienić, lecz możesz ustanowić dodatkowy login własny, tzw. alias. Gdy go nadasz, będziesz mieć dwa loginy do bankowości internetowej, które możesz stosować zamiennie:

  • login cyfrowy nadany przez bank podczas zakładania konta
  • login własny, tzw. alias, który ustalasz samodzielnie.

Aby ustanowić swój alias  zaloguj się do bankowości internetowej i wybierz opcję Ustawienia (w prawym górnym rogu), a następnie sekcję Hasła i bezpieczeństwo → Dostępne ustawienia i  opcję Własny login. Twój własny login powinien zawierać od 7 do 25 znaków. Ze względów bezpieczeństwa zalecamy, aby zawierał wielkie litery i małe litery oraz cyfry i znaki specjalne.

Ustanowienie własnego loginu musisz potwierdzić kodem autoryzacyjnym, który wyślemy na Twój telefon komórkowy.

Hasło do bankowości internetowej to kod weryfikacyjny, który służy do logowania się przez stronę internetową. Podczas aktywacji bankowości elektronicznej na numer telefonu zarejestrowany w systemie otrzymasz SMS-a z jednorazowym hasłem startowym. Hasło to składa się z 8 cyfr.

Po pierwszym zalogowaniu się do bankowości internetowej (hasłem startowym z SMS-a) poprosimy Cię o wpisanie własnego hasła. Nowe hasło musi składać się z minimum 10 znaków i zawierać cyfry, wielkie oraz małe litery. Hasło nie może zawierać polskich znaków oraz znaku specjalnego „&”.

Proces logowania do bankowości internetowej wymaga wprowadzenia loginu oraz hasła. Jeśli w kroku drugim (wprowadzenie hasła) zobaczysz 20 ponumerowanych okienek, oznacza to, że system prosi o wprowadzenie hasła maskowanego. Wówczas należy wprowadzić tylko wybrane znaki z hasła. Okienka jaśniejsze to pola aktywne, w które należy wpisać znaki, które odpowiadają kolejnym elementom Twojego hasła.

Przykład:

Jeśli Twoim hasłem jest: Aa1Bb2Cc3Dd4Ee

a białymi okienkami są pola z numerami 1, 3, 7, 8, 12 i 13, to znaczy, że powinieneś wprowadzić następujące znaki.

A ● 1● ● ● Cc ● ● ● 4E ●

Znak ● oznacza zaciemnione nieaktywne pole hasła, w które nic nie możesz wprowadzić.

Po wprowadzeniu wszystkich wskazanych przez system znaków hasła kliknij Zaloguj się.

Jeśli zamiast hasła maskowanego wolisz logować się do bankowości internetowej wpisując całe hasło, możesz wybrać taką opcję w Ustawieniach.

Po zalogowaniu, wybierz Ustawienia (w prawym górnym rogu), a następnie sekcja Hasła i bezpieczeństwoDostępne ustawienia i  opcję Maskowanie hasła.

Aby wyłączyć tę opcję i aktywować funkcję wpisywania całego hasła, wystarczy przesunąć suwak na opcję Wyłączone, a następnie zatwierdzić operację mobilną autoryzacją lub SMS-em.

Pamiętaj jednak, że maskowanie hasła zwiększa bezpieczeństwo logowania do bankowości internetowej. Wprowadzasz wybrane znaki swojego hasła we wskazanych polach. Przy każdym logowaniu prosimy Cię o wpisanie losowo wybranych znaków.

 

Podstawowe zasady bezpieczeństwa

  1. Dokładnie sprawdzaj, czy informacje zawarte w SMS-ie autoryzacyjnym są zgodne z danymi transakcji. Zwróć uwagę, czy zgadza się numer rachunku i kwota transakcji.
  2. Zawsze loguj się przez stronę www.velobank.pl, klikając przycisk "Zaloguj się".
  3.  Sprawdź przed zalogowaniem, czy adres strony na której wpisujesz login i hasło rozpoczyna się od https://secure.velobank.pl.
  4. Nie klikaj w linki do logowania przesłane do Ciebie SMS-em – mogą prowadzić na fałszywe strony, które przechwytują dane logowania.
  5. Nie odpowiadaj na mejle od podejrzanych nadawców, nie otwieraj załączników do tych wiadomości i nie korzystaj z zawartych w nich linków.
  6. Nie udostępniaj nikomu, nawet pracownikom naszego banku loginu i hasła do Twojej bankowości internetowej i mobilnej oraz kodów autoryzacyjnych.
  7. Hasła do bankowości nie wykorzystuj w innych serwisach np. społecznościowych.
  8. Nie udostępniaj tzw. zdalnego pulpitu podczas korzystania z bankowości internetowej
  9. Nie podawaj nikomu danych Twojej karty płatniczej ani kodów BLIK.
  10. Korzystaj z aktualnych wersji systemu operacyjnego, przeglądarek internetowych i programów antywirusowych.

Aby zmienić hasło do bankowości internetowej, po zalogowaniu wybierz Ustawienia (w prawym górnym rogu), a następnie wybierz sekcję Hasła i bezpieczeństwo → Sposób logowania i PIN do aplikacji → Hasło → Edytuj.

System wyświetli pola do wpisania Twojego dotychczasowego hasła. Następnie wprowadź nowe hasło.

Nowe hasło powinno składać się z co najmniej 10, a maksymalnie 20 znaków. Hasło musi zawierać przynajmniej jedną wielką i jedną małą literę oraz jedną cyfrę. Nie może zawierać polskich znaków, spacji oraz znaków specjalnych & < ' " i innych niestandardowych znaków.

Po dwukrotnym wprowadzeniu nowego hasła oraz wyborze sposobu jego wprowadzania, wystarczy zatwierdzić dyspozycję kodem autoryzacyjnym.

Sprawdź tutaj, w jaki sposób wpisywać hasło maskowane.

Logowanie błędnymi danymi może doprowadzić do blokady dostępu do Bankowości Internetowej, dlatego warto upewnić się, czy wprowadzamy poprawne dane dostępowe.

Jeśli nie jesteś w stanie znaleźć albo nie pamiętasz loginu do bankowości internetowej, możesz go samodzielnie odzyskać poprzez:

  • pytania weryfikacyjne,
  • weryfikację za pomocą aplikacji mObywatel.

Opcja 1. Przypomnij login.

Wyświetlimy Ci serię pytań weryfikacyjnych. Jeśli odpowiesz poprawnie na wszystkie pytania, na numer telefonu podany w Twojej bankowości zostanie wysłany kod autoryzacyjny, a na ekranie wyświetli się komunikat „W celu przypomnienia loginu niezbędne jest podanie hasła autoryzacyjnego, które zostało wysłane na Twój numer telefonu”. Gdy poprawnie podasz kod autoryzacyjny z SMS-a, na adres e-mail  podany w Twojej bankowości zostanie wysłany login, którym możesz zalogować się do swojej Bankowości.

Opcja 2. Przypomnij login  z aplikacją mObywatel:

  • zaloguj się do aplikacji mObywatel,
  • wybierz z dolnego menu ikonę Kod QR,
  • kliknij w „Zeskanuj kod QR”,
  • zeskanuj wyświetlany kod QR lub go przepisz,
  • potwierdź przekazanie nam swoich danych w aplikacji,
  • potwierdź swoją dyspozycję kodem SMS.

Login możesz odzyskać również:

  • na infolinii VeloBanku pod numerem telefonu +48 664 919 797 lub +48 32 604 30 01. Wybierz opcję Klienta Indywidulanego, a następnie logowanie do bankowości telefonicznej lub połączenie z konsultantem. Infolinia dla Klientów indywidualnych dostępna jest całą dobę, 7 dni w tygodniu. Koszt połączenia jest zgodny z taryfą Twojego operatora.

 

Jeśli nie pamiętasz hasła do bankowości internetowej, możesz samodzielnie je odzyskać.

Kliknij w opcję Nie pamiętam hasła na stronie logowania. Wyświetlimy Ci serię pytań weryfikacyjnych. Jeśli odpowiesz poprawnie na wszystkie pytania, na adres mejlowy podany w Twojej bankowości wyślemy link autoryzacyjny. Gdy go klikniesz, na numer telefonu podany w Twojej bankowości wyślemy nowe hasło. Po zalogowaniu się nowym hasłem otrzymanym w SMS-ie poprosimy Cię o utworzenie własnego hasła.

Sprawdź dokładną instrukcję, jak samodzielnie odzyskać hasło do Bankowości Internetowej

Hasło możesz wygenerować również

  • na infolinii VeloBanku pod numerem telefonu +48 664 919 797 lub +48 32 604 30 01. Wybierz opcję klienta indywidulanego, a następnie logowanie do bankowości telefonicznej lub połączenie z konsultantem. Infolinia dla klientów indywidualnych dostępna jest całą dobę. Koszt połączenia jest zgodny z taryfą Twojego operatora.  Zanim zadzwonisz na infolinię przygotuj login i hasło do bankowości telefonicznej lub zaloguj się do aplikacji mobilnej i skorzystaj z opcji VeloPhone, by połączyć się z infolinią od razu jako zweryfikowany klient.

Login do bankowości telefonicznej jest taki sam jak do bankowości internetowej, natomiast hasło startowe wysłaliśmy do Ciebie SMS-em.. Jeśli masz już nadane własne hasło, to je przygotuj. Po przygotowaniu tych danych zadzwoń na infolinię, wybierz opcję klienta indywidualnego, a następnie logowanie do bankowości telefonicznej. Po zalogowaniu będziesz mieć możliwość odblokowania dostępu do bankowości internetowej -  w kolejnym kroku lektor udostępni Ci opcję resetu hasła do bankowości internetowej. Po zatwierdzeniu jej symbolem #, dostaniesz SMS-a z jednorazowym hasłem do logowania się do bankowości internetowej.

Jeśli zablokujesz sobie dostęp do Bankowości Internetowej, możesz go odblokować samodzielnie klikając w przycisk ODBLOKUJ.

System nigdy nie poprosi o wprowadzenie większej ilości znaków niż posiada Twoje hasło. Przy wprowadzaniu hasła maskowanego widzisz standardowo 20 okienek. Jeśli jednak ostatnie aktywne pole (koloru białego) wykracza poza długość Twojego hasła, należy sprawdzić:

  • czy wprowadzasz prawidłowy login,
  • czy przed loginem lub po loginie nie została wstawiona spacja lub kropka - system odczytuje je jako dodatkowe znaki. Z tego powodu zalecamy wpisywanie loginu ręcznie,
  • czy hasło, którym próbujesz się logować, jest na pewno poprawne. Możliwe, że po raz kolejny próbujesz zalogować się hasłem z SMS-a, które służy tylko do jednokrotnego logowania. Pamiętaj, że po pierwszym zalogowaniu system wymusza zmianę hasła na własne.

Jeśli nie masz dostępu do bankowości  internetowej, a masz aktywny produkt typu rachunek oszczędnościowo-rozliczeniowy, lokata, kredyt czy karta kredytowa, możesz ją aktywować:

  • podczas wizyty w placówce,

    Znajdź najbliższy oddział lub

  • podczas kontaktu z infolinią pod numerem telefonu +48 664 919 797 lub +48 32 604 30 01. Infolinia dla klientów indywidualnych dostępna jest całą dobę, 7 dni w tygodniu. Koszt połączenia jest zgodny z taryfą Twojego operatora.

Gdy do nas zadzwonisz wybierz opcję Klienta Indywidualnego, a następnie połączenie z konsultantem. Aby aktywować bankowość elektroniczną przez infolinię musisz posiadać aktualny numer telefonu oraz adres mejlowy w systemie banku. 

Jeśli nigdy nie posiadałeś/aś żadnego produktu w VeloBanku, wnioskując o dowolny produkt przez stronę internetową możesz otrzymać również dostęp do bankowości internetowej.

Silne hasło to podstawa bezpieczeństwa Twoich środków i danych osobowych.

Imiona dzieci, partnera lub pupila, data urodzenia, kolejne znaki z klawiatury nie są dobrym zabezpieczeniem. Silne hasło powinno być odpowiednio długie, mieć co najmniej 10 znaków, wielkie i małe litery, przynajmniej jedną cyfrę oraz znak specjalny, taki jak np. @, #, $ Pomieszane ciągi znaków są lepszym rozwiązaniem niż standardowe słowa z cyfrą na końcu. Dobrą praktyką jest zmienianie hasła np. raz w miesiącu. Możesz tego dokonać po zalogowaniu się do bankowości internetowej.

Sprawdź, inne nasze wskazówki dotyczące bezpieczeństwa tutaj.

 

Aby zwiększyć bezpieczeństwo dostępu do swoich danych możesz zastosować ograniczenie logowania się do bankowości internetowej z określonych lokalizacji. Po zalogowaniu się do bankowości internetowej masz możliwość ustanowienia takiego ograniczenia. Wystarczy, że  wejdziesz w sekcję Ustawienia-> Bankowość internetowa -> Ustawienia kanału dostępu -Bankowość Internetowa – VeloBank.

Do wyboru są trzy lokalizacje: Świat, Europa i Polska.

Logowanie spoza wybranej lokalizacji będzie wymagało podania dodatkowego kodu SMS.

Maksymalna kwota limitu dziennego to:

  • 200 000 zł dla klientów indywidualnych i bankowości premium
  • 500 000 zł dla klientów private banking,
  • 5000 zł dla posiadaczy Rachunku Dla Osoby Małoletniej.

Dla nowych klientów bankowości internetowej limit ten ustawiliśmy automatycznie na poziomie 25 000 zł, a dla klientów  private banking - 50 000 zł.

W celu bezpieczeństwa dla naszych nowych klientów bankowości internetowej limit początkowy zmniejszyliśmy i wynosi 25 000 zł. Początkowa wartość limitu dla pojedynczej transakcji to 1000 zł.

Wartości limitów można łatwo zmienić. Po zalogowaniu się do bankowości internetowej należy w Ustawieniach wybrać Limity transakcji Następnie określ wysokość dziennego limitu transakcji oraz limitu pojedynczej transakcji. Po prawidłowej autoryzacji zmienimy Twoje limity transakcji.

Limitowi transakcji w bankowości internetowej, powyżej których nie realizujemy dyspozycji Klienta, nie podlegają:

  1. transakcje pomiędzy Twoimi rachunkami, które dla Ciebie prowadzimy w ramach VeloBanku (w tym ustanowienie zlecenia stałego/jednorazowego, zerwanie lokaty, modyfikacja lokaty, polegająca na zmianie rachunku do zwrotu środków na Twój rachunek, który dla Ciebie prowadzimy),
  2. transakcje płatnicze stanowiące uznanie rachunków kredytowych prowadzonych przez VeloBank,
  3. transakcje płatnicze na poczet produktów inwestycyjnych oraz ubezpieczeniowych oferowanych przez VeloBank. Dyspozycje zlecane z poziomu bankowości internetowej są ograniczone limitami zgodnie z Regulaminem rachunków bankowych, kart debetowych oraz Bankowości Elektronicznej oraz Komunikatem dla Użytkowników Bankowości Elektronicznej.

Jeśli nie możesz znaleźć albo nie pamiętasz loginu lub hasła do Bankowości Internetowej:

  • możesz skorzystać z opcji przypomnienia loginu i resetu hasła bezpośrednio na stronie logowania
  • pójdź do placówki banku

    Znajdź najbliższy oddział lub

  • skontaktuj się z infolinią VeloBanku pod numerem telefonu +48 664 919 797 lub +48 32 604 30 01, wybierz opcję klienta indywidulanego, a następnie logowanie do bankowości telefonicznej lub połączenie z konsultantem. Infolinia dla klientów indywidualnych dostępna jest całą dobę, 7 dni w tygodniu. Koszt połączenia jest zgodny z taryfą Twojego operatora.

Zanim zadzwonisz na Infolinię przygotuj login i hasło do bankowości telefonicznej.

Login do bankowości telefonicznej jest taki sam jak do bankowości internetowej, natomiast hasło wysłaliśmy do Ciebie SMS-em. Po przygotowaniu tych danych zadzwoń na infolinię, wybierz opcję klienta indywidualnego, a następnie logowanie do bankowości telefonicznej. Po zalogowaniu będziesz mieć możliwość odblokowania dostępu do bankowości internetowej - w kolejnym kroku lektor udostępni Ci opcję resetu hasła do bankowości internetowej. Po zatwierdzeniu jej symbolem #, dostaniesz SMS-a z jednorazowym hasłem do logowania się do bankowości internetowej.

Zobacz schemat infolinii

Jeśli nie pamiętasz lub nie posiadasz danych do logowania do bankowości telefonicznej, na naszej infolinii wybierz opcję klienta indywidualnego, a następnie połączenie z konsultantem, który po weryfikacji pomoże Ci odblokować dostęp do bankowości internetowej.

Tak. Aby to zrobić, wejdź w historię transakcji i wybierz interesującą Cię transakcję. Gdy klikniesz w jej szczegóły znajdziesz możliwość wygenerowania potwierdzenia przelewu.

Uwaga - dla przelewu, który jeszcze nie został zrealizowany, na potwierdzeniu znajdzie się dopisek: „transakcja oczekująca”.

Zmiany w bankowości internetowej

Nową bankowość zaprojektowaliśmy zgodnie z najnowszymi trendami technologicznymi. Nowa bankowość jest bardziej ergonomiczna. Dzięki temu sprawniej i szybciej działa, a my częściej i szybciej będziemy mogli ją usprawniać. Jest także bardziej intuicyjna. Łatwo znajdziesz wszystko, czego w danym momencie potrzebujesz. Dostosujemy ją do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, m.in. osób niedowidzących i niedosłyszących. Z nowej bankowości możesz swobodnie korzystać na dowolnym urządzeniu - komputerze, tablecie, czy telefonie.

Nie zmieniamy sposobu logowania i autoryzacji. Jeśli będziemy go zmieniać, poinformujemy Cię o tym odpowiednio wcześniej.

Tak, pracujemy nad zmianą aplikacji mobilnej. Uprzedzimy Cię wcześniej, co i kiedy dokładnie się zmieni.

Zawsze stosujemy najwyższe standardy bezpieczeństwa i aktualizujemy je na bieżąco. Bezpieczeństwo środków klientów jest dla nas priorytetem.

Sprawdź, czy jesteś w odpowiednim profilu. Zmieniliśmy miejsce, w którym przełączasz się między profilami. W górnym menu przy swoim imieniu i nazwisku możesz rozwinąć listę. Po wybraniu właściwego profilu, możesz się na niego przelogować.

Zmieniliśmy miejsce, w którym przełączasz się między profilami. W górnym menu przy swoim imieniu i nazwisku możesz rozwinąć listę. Po wybraniu właściwego profilu, możesz się na niego przelogować.

Pracujemy nad nowymi funkcjonalnościami. Obserwuj nasze social media i aktualności na naszej stronie internetowej. Będziemy informowali Cię o kolejnych zmianach.

Nasza bankowość jest wspierana przez wersje przeglądarek od wersji:

  • Chrome - 78
  • Safari - 13
  • Edge - 79
  • Firefox - 71
  • Opera – 65

Wkrótce pełną wersją nowej bankowości dostosujemy do potrzeb osób niepełnosprawnych. Więcej informacji o tym standardzie znajdziesz pod adresem: https://www.gov.pl/web/dostepnosc-cyfrowa/wcag-21-w-skrocie.

Z bankowości możesz swobodnie korzystać na różnych rozdzielczościach ekranów: na komputerach, tabletach, czy telefonach.

Przestępcy mogą wykorzystać wiedzę o zmianach i budować w ten sposób swoją wiarygodność, gdy będą próbować podszywać się pod bank. Jeśli jednak zachowasz dotychczasowe standardy bezpieczeństwa, próby te nie będą skuteczne. Pamiętaj, że adres strony logowania oraz sam proces logowania i autoryzacji transakcji, pozostaje bez zmian. Zapoznaj się z zasadami bezpieczeństwa logowania na stronie:
https://www.velobank.pl/bezpieczna-bankowosc/bezpieczenstwo-logowania.

Więcej informacji o bezpieczeństwie oraz najnowsze ostrzeżenia o zagrożeniach znajdziesz pod adresem: https://www.velobank.pl/bezpieczna-bankowosc
Jeżeli coś wzbudzi Twoją niepewność, skontaktuj się z naszą infolinią.