VeloBank z nominacjami w prestiżowych konkursach marketingowych
Rebranding VeloBanku doceniają niezależni eksperci. Bank został finalistą prestiżowego konkursu Golden Arrow w kategorii „Design” oraz zdobył nominację do Golden World Awards za zarządzenie reputacją i marką. Zmiana brandu była unikatowym wydarzeniem na rynku bankowym i dzięki znakomitej komunikacji zakończyła się sukcesem - aż 81 proc. klientów oceniło ją pozytywnie, a rozpoznawalność banku w ciągu niespełna półrocza wzrosła o 13 p.p.
Rebranding i powstanie w jego efekcie marki VeloBanku było ogromnym przedsięwzięciem komunikacyjnym. Bank nie tylko zyskał nazwę, logo i wygląd, ale wdrożył jednocześnie nową strategię biznesową oraz komunikacyjną. Proces obejmował blisko milion klientów, został przeprowadzony przez ponad 100 pracowników banku w wyjątkowo krótkim czasie niecałych 5 tygodni.
Logo VeloBanku odzwierciedliło najważniejsze wartości i filary rozwoju banku. Pierwszy obszar to nowoczesność, czyli działania w obszarze digital i dążenie do dynamiki charakterystycznej dla organizacji fintech. Drugi to transparentność, co oznacza jasne i przejrzyste zasady produktów i usług, ale też troskę o środowisko, poprzez finansowanie i współfinansowanie zielonych inicjatyw klientów banku. Trzecia wartość to zrozumienie, czyli dynamiczne reagowanie na potrzeby klientów, co wyraża angielskie pojęcie „velocity”, będące składową nazwy banku. Ostatni kluczowy element to bezpieczeństwo, jako podstawowa wartość w finansach, stanowiąca fundament całej organizacji.
– Wyzwanie, jakim było przygotowanie launchu marki i jej komunikacji w tak krótkim czasie, przekuliśmy w niewątpliwy sukces. Nasz zespół, poza nową identyfikacją wizualną, opracował precyzyjny proces komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej. Zbudowaliśmy też nowe podejście banku do klientów. Skoncentrowaliśmy przekaz na tworzeniu „Świata Bardziej Velo”, opartego na pozytywnych wartościach, takich jak bezpieczeństwo, zrozumienie, transparentność i nowoczesność. Ta koncepcja była dla nas punktem wyjścia w działaniach komunikacyjnych. Klienci to docenili. W krótkim czasie nasza marka zyskała na rozpoznawalności. Ten wskaźnik wzrósł o 13 pp. w zaledwie 5 miesięcy od startu kampanii rebrandingowej. To najlepszy dowód na skuteczność przyjętej przez nas strategii – mówi Katarzyna Meissner, Dyrektor Zarządzająca Obszarem Komunikacji i Marketingu w VeloBank.
Proces rebrandingu banku doceniono już w krajowych i międzynarodowych plebiscytach. Teraz VeloBank, jako jedna z trzech firm, został nominowany do nagrody Golden Arrow w kategorii Design. To konkurs organizowany przez Media Marketing Polska oraz Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB. Wyróżnienie promuje wysokiej klasy praktyki w zakresie wykorzystania narzędzi marketingowych oraz wyjątkowe, kompleksowe projekty marketerskie.
VeloBank znalazł się również w gronie finalistów międzynarodowego konkursu Golden World Awards organizowanego przez International Public Relations Association. Nagrody te przyznawane są od 1990 r. i uznają doskonałość w działaniach public relations na całym świecie w różnych kategoriach. Rebranding VeloBanku został wybrany do finału konkursu przez jury w kategorii „Reputation and brand management”, czyli zarządzania reputacją i marką.