VeloBank nagrodzony za przyjazne środowisko pracy

10.07.2023

VeloBank dołącza do prestiżowego grona firm posiadających tytuł „Friendly Workplace 2023”. Certyfikat został przyznany przede wszystkim za nowoczesny model kultury organizacyjnej, opartej na wartościach takich jak: przedsiębiorczość, otwartość, rzetelność i zaufanie, oraz wysokie standardy komunikacji.

VeloBank to nowy bank na rynku, który przyciąga uwagę pracowników innowacyjnym podejściem do bankowości. W czterech centralach banku (Warszawa, Katowice, Jastrzębie-Zdrój, Wrocław) oraz w ogólnopolskiej sieci sprzedaży pracuje ponad 2800 osób. Średnia wieku to 38 lat. Wśród pracowników 37% to eksperci obsługujący klienta, 7% osób skoncentrowanych jest na analizowaniu potrzeb klientów, śledzeniu światowych trendów i kreowaniu produktów bankowych, a aż 15% zajmuje się wdrażaniem najnowszych technologii.

Nasz bank jest wyjątkowy na rynku. Jesteśmy nową instytucją, która klientocentryczność, zmianę i nowoczesność ma wpisane w swoje DNA. Nasi pracownicy to ludzie z pasją, którzy z zaangażowaniem realizują innowacyjne projekty bankowe w stylu #eXtremeAgile. Dzięki dużej autonomii w codziennym działaniu, wzajemnemu wsparciu i wymianie doświadczeń, mogą rozwijać skrzydła, działać szybciej i skutecznej. W VeloBanku dokładamy starań, aby każdy pracownik miał poczucie, że jest ważnym ogniwem w organizacji – mówi Katarzyna Mikulska, dyrektorka zarządzająca Obszarem Human Resources w VeloBanku.

Bank został doceniony za stworzenie przyjaznego środowiska pracy, w którym relacje z pracownikami oparte są na motywowaniu, wzmacnianiu ich mocnych stron oraz trosce o najwyższy komfort pracy. Wysoko oceniona została kultura dzielenia się wiedzą, a także szeroka oferta rozwojowa banku, w tym programy: SMART, Menedżer na START, Ścieżki Sukcesów oraz platforma wiedzy „ROZWOJOWNIA”. Uznanie jury wzbudziła w szczególności forma doceniania pracowników, czyli pomysł przyznawania „GŁASKÓW” – to program podziękowań składanych współpracownikom za prezentowanie postawy zgodniej z korporacyjnymi wartościami.

– Cieszę się, że działania, które podejmujemy w zakresie budowania ciekawego i angażującego miejsca pracy są doceniane nie tylko przez pracowników, ale też przez zewnętrznych ekspertów. W VeloBanku systematycznie upraszczamy procesy pracownicze, motywujemy i doceniamy. Na bieżąco udostępniamy narzędzia rozwojowe i wellbeingowe, wsłuchujemy się w potrzeby i oczekiwania pracowników. Wiemy, że zapewnienie możliwości zdobywania nowych kompetencji, komfort i bezpieczeństwo pracy to obszary, które mają dla nich szczególne znaczenie. Gratuluję całemu VeloTeamowi tego wyróżnienia, bo razem tworzy to wyjątkowe miejsce pracy – dodaje Katarzyna Mikulska.

Fundamentem działalności VeloBanku jest kodeks etyki, czyli zbiór zasad, którymi pracownicy kierują się na co dzień, zarówno w relacjach wewnętrznych, jak zewnętrznych. To model kultury organizacyjnej oparty na wartościach, które leżą u podstaw budowania skuteczności i wiarygodności w kontaktach ze współpracownikami, klientami, akcjonariuszami, kontrahentami i lokalną społecznością. Jeden z programów ujęty w Strategii Banku na lata 2023-2025 pod nazwą „Ludzie & Kultura” koncentruje się właśnie na budowaniu solidnej kultury organizacyjnej i atrakcyjnego środowiska pracy.

Wysokie standardy w komunikacji VeloBank zapewnia dzięki bieżącemu informowaniu o ważnych rzeczach, projektach i działaniach. Bank prowadzi aktywny dialog z pracownikami. W komunikacji wykorzystuje szereg narzędzi, aby każdy mógł wybrać formę, która jest dla niego najdogodniejsza: intranet, mailing od zarządu (VeloNews), komunikat wewnętrzny, newsletter, biuletyn, spotkania, czaty online (VeloTalk), czy też warsztaty strategiczne dla kadry menadżerskiej (Let’s grow). 

Friendly Workplace® 2023 to prestiżowe wyróżnienie przyznawane przez redakcję MarkaPracodawcy.pl dla firm, które wyróżniają się nowoczesnym podejściem do polityki personalnej i rozwoju pracowników. Nagradzane są organizacje, które promują model work-life balance, tworzą przyjazne środowisko pracy, budują otwarte i partnerskie relacje z pracownikami oraz inwestują w rozwój ich kompetencji zawodowych i zainteresowań.