Instytucja Roku – dwie statuetki dla VeloBanku
W 8. edycji rankingu „Instytucja Roku” VeloBank otrzymał dwie statuetki. Eksperci portalu MojeBankowanie.pl oceniali m.in. najlepszą obsługę w kanałach zdalnych, gdzie bank zajął 2. miejsce oraz najlepszy proces otwarcia konta w placówce (4. pozycja). Dodatkowo, 16 placówek VeloBanku otrzymało indywidualne wyróżnienia i tytuł najlepszej placówki bankowej w Polsce.
Projekt „Instytucja Roku” jest co roku organizowany przez portal MojeBankowanie.pl i skupia się na jakości obsługi klienta w sektorze bankowym. Realizowane badania obejmują 10 kategorii tematycznych oraz 4 segmenty klientów i trwają cały rok. Ocenie podlegają między innymi takie aspekty jak sprawność i przyjazność procesów związanych z zakupem podstawowych produktów bankowych czy jakość serwisu. O tytule „Instytucja Roku” decyduje uzyskany wynik powyżej 80 proc. W tegorocznej edycji VeloBank zdobył nagrody w dwóch kategoriach – najlepsza obsługa w kanałach zdalnych, gdzie znalazł się na drugim miejscu oraz najlepszy proces otwarcia konta w placówce, gdzie uplasował się na czwartej pozycji.
- Wyróżnienie w tych dwóch kategoriach jest dla nas istotne z punktu widzenia naszej strategii. Chcemy być bankiem blisko klientów. Wiemy, że oczekują od nas prostej, nowoczesnej i wygodnej bankowości, która ułatwia im codzienne zarządzanie finansami osobistymi. Wyróżnienie za najlepsze standardy obsługi w kanałach zdalnych i intuicyjny proces otwarcia konta w placówce potwierdza, że przyjęliśmy dobry kierunek działań, którego będziemy się trzymać, wprowadzając kolejne produkty i rozwiązania – mówi Adrian Adamowicz, Członek Zarządu ds. bankowości detalicznej i korporacyjnej w VeloBanku.
W obu kategoriach rankingu „Instytucja Roku”, czyli najlepsza obsługa w kanałach zdalnych oraz najlepszy proces otwarcia konta w placówce, ocenianych było w sumie 13 banków. W przypadku najlepszej obsługi w kanałach zdalnych, gdzie VeloBank zajął 2. pozycję, zrealizowano 4 fale badania poświęcone różnym produktom z oferty banku w segmencie klienta indywidualnego. W każdej fali oceniano kontakt telefoniczny z infolinią oraz kontakt mailowy.
Natomiast w kategorii najlepszy proces otwarcia konta w placówce, gdzie VeloBank uplasował się na 4. pozycji, oceniano rozmowę o ofercie oraz proces otwarcia rachunku osobistego w placówce. Klienci zakładali konto osobiste z kartą płatniczą. Byli zainteresowani podstawowymi opłatami za najbardziej popularne funkcjonalności z zakresu codziennego bankowania oraz produktami dodatkowymi z zakresu ulokowania oszczędności i bieżącego finansowania (limit w rachunku lub karta kredytowa). Na uzyskany wynik składało się doświadczenie klienta oceniane w 14 obszarach dotyczących rozmowy o oferowanych produktach oraz procesu założenia konta. W trakcie projektu klienci oceniali także procedurę zastrzeżenia karty do konta oraz możliwości i sposób zamknięcia relacji z bankiem, a także działania zmierzające do utrzymania klienta.
Wyróżnienie otrzymało również 16 placówek VeloBanku, które mogą się posługiwać tytułem najlepszej placówki bankowej w Polsce.