Bankowość Telefoniczna jest jednym z kanałów obsługi Bankowości Elektronicznej. Jest to bezpłatna usługa, dzięki której możesz wydawać liczne dyspozycje przez Infolinię VeloBanku bez wychodzenia z domu.
Każdorazowy kontakt z Infolinią wymaga od Ciebie zalogowania się do Bankowości Telefonicznej, abyśmy mieli pełen wgląd w posiadane przez Ciebie produkty, a także mogli udzielić Ci odpowiedzi na stawiane pytania oraz poprawnie wykonać wydawane przez Ciebie dyspozycje. Część dyspozycji jest dostępna całodobowo w automatycznym serwisie telefonicznym, a niektóre wymagają kontaktu z konsultantem.
Jeśli chcesz uzyskać szczegółowe informacje o Twoich produktach ważne jest, abyś po połączeniu z Infolinią pod numerem telefonu +48 664 919 797 lub +48 32 604 30 01 wybrał opcję Klienta Indywidualnego, która w kolejnym kroku umożliwi Ci zalogowanie się do Bankowości Telefonicznej.
Jeśli nie masz dostępu do Bankowości Telefonicznej, a chcesz być w pełni obsługiwany na Infolinii VeloBanku, skontaktuj się z nami w celu aktywacji usługi. Możesz tego dokonać:
- dzwoniąc na Infolinię pod numer tel. +48 664 919 797 lub +48 32 604 30 01. Infolinia dostępna jest całą dobę, 7 dni w tygodniu (z wyjątkiem obsługi produktów samochodowych i hipotecznych, które obsługiwane są od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00 – 20.00 oraz w soboty w godzinach 8.00 – 16.00). Po wybraniu opcji Klienta Indywidualnego wybierz połącznie z konsultantem. Jeśli potwierdzałeś swoją tożsamość w oddziale i mamy w systemie Twój aktualny numer telefonu komórkowego oraz adres e-mail, wówczas po krótkiej weryfikacji możemy aktywować Bankowość Telefoniczną oraz Internetową.
- udając się do Placówki Banku.
Znajdź najbliższą Placówkę
W momencie aktywacji Bankowości Internetowej i Telefonicznej otrzymasz:
- jeden login, który służy do logowania się do Bankowości Internetowej i Telefonicznej. Składa się on z 8, 9 lub 10 cyfr i jest wysyłany mailem;
- hasło do Bankowości Telefonicznej, składające się z 8 cyfr. Jest ono wysyłane SMS-em;
- hasło do Bankowości Internetowej, składające się z 14 znaków. Jest ono wysyłane SMS-em.
Do zalogowania się do Bankowości Telefonicznej wystarczy login i hasło dotyczące tej bankowości.
W przypadku utraty danych do logowania możesz:
- zadzwonić na Infolinię pod numer telefonu +48 664 919 797 lub +48 32 604 30 01 i wybrać opcję Klienta Indywidualnego, a następnie połączenie z konsultantem. Po krótkiej weryfikacji wyślemy Ci dane do logowania. Infolinia dostępna jest całą dobę, 7 dni w tygodniu (z wyjątkiem obsługi produktów samochodowych i hipotecznych, które obsługiwane są od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00 – 20.00 oraz w soboty w godzinach 8.00 – 16.00).
- udać się do Placówki Banku.
Znajdź najbliższą Placówkę
Aby zalogować się do Bankowości Telefonicznej potrzebujesz loginu, który otrzymałeś mailem oraz hasła, które otrzymałeś SMS-em.
Hasło do Bankowości Telefonicznej możesz zmienić w Bankowości Internetowej w sekcji Ustawienia -> Kanały dostępu - Telefon.
Jeśli posiadasz te dane, zadzwoń na Infolinię pod numer +48 664 919 797 lub +48 32 604 30 01 i wybierz kolejno korzystając z klawiatury telefonu:
- Opcję Klienta Indywidualnego
- Logowanie do Bankowości Telefonicznej
- W kolejnym kroku wprowadź swój 8, 9 lub 10 cyfrowy login przesłany e-mailem i wciśnij #
- Następnie lektor poprosi Cię o wprowadzenie wszystkich cyfr z hasła do Bankowości Telefonicznej, które wysłaliśmy do Ciebie SMS-em. Hasło to mogłeś także zmienić na swoje własne.
Gdy wprowadzisz prawidłowe dane, usłyszysz komunikat o poprawnym logowaniu do Bankowości Telefonicznej. Dopiero wtedy możesz w pełni skorzystać z naszych usług telefonicznych.
Dzwoniąc z aplikacji VeloBank na infolinię jesteś od razu zweryfikowany jako Klient. Niektóre dyspozycje możesz zlecić bez dodatkowej autoryzacji m.in. odblokowanie kart debetowych i kredytowych, założenie lokaty, zamówienie karty kredytowej, zastrzeżenie karty.
Dzwoniąc z aplikacji VeloBank na infolinię pracownik będzie mógł przekazać wszystkie informacje dotyczące produktów jak i danych zawartych w systemie m.in. saldo dostępnych środków, pełnomocników do rachunku, karty jakie posiada Klient w systemie, daty ich ważności.
Zdajemy sobie sprawę, że nowe technologie bywają trudne. Jednak gdy się do nich przyzwyczaimy, dochodzimy do wniosku, że w bardzo prosty sposób ułatwiają nam życie. Kiedy wykonujemy połączenie ze smartfona, klawiatura najczęściej przestaje być widoczna, a na ekranie wyświetlane są szczegóły bieżącego połączenia. W momencie gdy lektor prosi nas o wybór opcji (np. „wybierz 3”), powinniśmy wiedzieć, jak skorzystać z klawiatury w trakcie rozmowy.
Gdy podczas trwającego połączenia spojrzymy na telefon, powinniśmy ujrzeć na ekranie ikonkę o nazwie klawiatura, przyciski lub panel numeryczny. Najczęściej ma ona również symbol klawiatury składającej się z 9 przycisków. Po jej wybraniu jesteśmy w stanie wprowadzić cyfry i znaki, które przekierują nas do wybranych opcji. Jeśli nie możemy takiego przycisku znaleźć, to najprawdopodobniej klawiatura będzie dostępna pod przyciskiem Opcje lub Więcej.
Niestety każdy telefon jest inny i wszystko zależy od marki telefonu, jego modelu i systemu operacyjnego, dlatego nie możemy Ci jednoznacznie wskazać lokalizacji tej opcji.
Po tonowym wprowadzeniu loginu oraz wskazanych cyfr z hasła do Bankowości Telefonicznej możesz uzyskać szczegółowe informacje oraz wydawać dyspozycje do posiadanych przez Ciebie produktów.
Wszystkie dyspozycje, jakie możesz składać na Infolinii, znajdują się w Komunikacie dla Użytkowników Bankowości Elektronicznej.
Kliknij tu, aby zobaczyć pełną listę dyspozycji
Po zalogowaniu się do Bankowości Telefonicznej masz możliwość samoobsługi na Infolinii, czyli odsłuchiwania informacji o produktach i wydawania dyspozycji w naszym automatycznym serwisie telefonicznym. Serwis ten jest dostępny 24h/dobę. Poniżej lista informacji i dyspozycji, jakie możesz wydać bez łączenia się z konsultantem:
Dyspozycje:
- aktywacja karty debetowej
- zmiana numeru PIN do karty
- odblokowanie Bankowości Internetowej
- reset hasła do Bankowości Internetowej
- zmiana hasła do Bankowości Telefonicznej
Informacje o rachunkach:
- saldo i dostępne środki
- 5 ostatnich operacji (autoryzacje kartą, dokonane płatności kartą, obciążenia i uznania)
- limity transakcji na karcie
Informacje o lokatach:
- informacje o saldzie i walucie lokat
- okres lokat
- data zakończenia/odnowienia
- oprocentowanie
Informacje o kartach kredytowych:
- saldo i dostępne środki
- 5 ostatnich operacji (obciążenia i uznania wraz z autoryzacjami)
- kwota i data spłaty najbliższej kwoty minimalnej, oraz całości zadłużenia za poprzedni cykl rozliczeniowy
- informacje o aktywnych kartach dodatkowych
- limity transakcji na karcie
Informacje o kredytach gotówkowych:
- saldo kredytu wraz z walutą
- wysokość i data najbliższej raty
- wysokość i waluta zaległości
- całkowita kwota kapitału kredytu
- nadpłata
Informacje o kredytach hipotecznych:
- saldo kredytu wraz z walutą
- wysokość, waluta i data najbliższej raty
- wysokość i waluta zaległości
- dodatkowe koszty oraz ubezpieczenia
Dla Twojej wygody udostępniamy 4 sposoby aktywacji karty i zmiany numeru PIN do karty:
- Przez Bankowość Internetową
Zaloguj się do Bankowości Internetowej i wybierz zakładkę Karty, gdzie wyświetlą się wszystkie posiadane przez Ciebie karty. Następnie jeśli chcesz aktywować kartę, naciśnij przycisk Aktywuj, natomiast jeśli chcesz zmienić numer PIN, wybierz przycisk Szczegóły. W tym widoku pojawi się opcja Zmień PIN. Po wciśnięciu tego przycisku system poprosi Cię o wprowadzenie nowego 4-cyfrowego numeru PIN oraz o jego powtórzenie Po wykonaniu tych czynności kliknij Zapisz. Następnie otrzymasz SMS-em kod autoryzacyjny. Przepisanie go i zatwierdzenie spowoduje nadanie nowego kodu PIN do Twojej karty.
- Przez Bankowość Mobilną
Zaloguj się do Bankowości Mobilnej i wejdź do menu znajdującego się w górnej części ekranu (trzy równoległe kreski, ułożone jedna pod drugą). Następnie wybierz Karty, a na ekranie telefonu pokażą się wszystkie posiadane przez Ciebie karty. Znajdź właściwą i wejdź w Szczegóły karty. Jeśli w tym momencie chcesz aktywować kartę, naciśnij przycisk Aktywuj. Jeśli chcesz zmienić numer PIN, wejdź w Więcej i wybierz Zmień PIN. Na tym etapie pojawią się do uzupełnienia dwa okna, w które trzeba wpisać nowy kod PIN. Po poprawnym wprowadzeniu numeru PIN naciśnij Potwierdź.
- Przez Infolinię - samodzielnie w systemie automatycznym
PIN nadać możesz samodzielnie kontaktując się z naszą Infolinią pod numer +48 664 919 797 bądź 0048 32 604 30 01. Po wybraniu opcji 1- Aktywacja Karty, system poprosi o podanie loginu oraz całego hasła do bankowości telefonicznej. Po poprawnym zalogowaniu system odczyta 4 ostatnie cyfry Twoich kart (jeśli masz tylko jedną- odczyta tylko jeden numer). Zgodnie z instrukcją lektora, wybierz poprawną kartę i dwukrotnie podaj swój nowy numer PIN, każdorazowo potwierdzając wybór #. Po wpisaniu PINu, na Twój numer telefonu wysłane zostanie 6cio cyfrowe hasło, o którego wpisanie zostaniesz poproszony na klawiaturze telefonu. Twój nowy PIN zostanie wtedy poprawnie zapisany na karcie
- Przez Infolinię - połączenie z konsultantem
PIN możesz nadać także po połączeniu z naszym konsultantem. W takim przypadku po wybraniu opcji 2- Klient Indywidualny, wybierz opcję połączenia z konsultantem, który przełączy Cię do systemu, w którym zostaniesz poproszony o wpisanie numeru login i hasła. Analogicznie do procesu samodzielnego nadania PINu - po poprawnym zalogowaniu system odczyta 4 ostatnie cyfry Twoich kart (jeśli masz tylko jedną - odczyta tylko jeden numer). Zgodnie z instrukcją lektora wybierz poprawną kartę i dwukrotnie podaj swój nowy numer PIN, każdorazowo potwierdzając wybór #. Po wpisaniu PINu, na Twój numer telefonu wysłane zostanie 6cio cyfrowe hasło, o którego wpisanie zostaniesz poproszony na klawiaturze telefonu. Twój nowy PIN zostanie wtedy poprawnie zapisany na karcie
Uwaga! Po ustanowieniu lub zmianie numeru PIN początkowo w niektórych punktach mogą występować trudności z akceptacją płatności. Po maksymalnie czwartym wprowadzeniu kodu PIN do terminala płatność powinna zostać przyjęta. Jeśli jednak kod nie zostanie zaakceptowany, oznacza to, że wprowadzasz błędny PIN.
Koszt połączenia z Infolinią +48 664 919 797 VeloBanku jest zgodny z opłatą jak za połączenie do sieci stacjonarnej według taryfy Twojego operatora. Bank nie pobiera żadnych dodatkowych opłat za połączenie z tym numerem telefonu.
Infolinia dla Klientów indywidualnych dostępna jest całą dobę, 7 dni w tygodniu, z wyjątkiem obsługi produktów samochodowych i hipotecznych, które obsługiwane są od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00 – 20.00 oraz w soboty w godzinach 8.00 – 16.00.
Przez całą dobę 7 dni w tygodniu przyjmowane są również następujące dyspozycje:
- zastrzeżenie karty,
- zastrzeżenie dokumentu tożsamości,
- obsługa automatyczna po zalogowaniu się do Bankowości Telefonicznej.
Nasi konsultanci mogą kontaktować się z poniższych numerów telefonów:
- 32 604 30 01
- 32 604 90 00
- 22 203 03 03
- 22 203 03 01
- 32 604 30 85
W przypadku zagubienia lub zapomnienia hasła do Bankowości Telefonicznej:
- zaloguj się do Bankowości Internetowej, wejdź w sekcję Ustawienia -> Kanały dostępu -> Telefon, następnie kliknij w przycisk Zmiana Hasła,
lub - zadzwoń na Infolinię pod numer tel. +48 664 919 797 lub +48 32 604 30 01 i wybierz opcję Klienta Indywidualnego. Następnie zostaniesz połączony z konsultantem. Po weryfikacji Twoich danych konsultant wyśle Ci nowe dostępy do Bankowości Telefonicznej,
lub - udaj się do Placówki Banku.
Znajdź najbliższą Placówkę
Dane takie jak adres email, adres zameldowania oraz adres korespondencyjny można zmienić po zalogowaniu się do Bankowości Internetowej. Wystarczy wejść w Ustawienia, a następnie Dane kontaktowe, gdzie można dokonać zmiany poszczególnych danych w tej sekcji. Ich zmiana wymaga potwierdzenia kodem autoryzacyjnym.
Jeśli chcesz zmienić inne dane, możesz to zrobić na Infolinii znajdującej się pod numerem telefonu +48 664 919 797 lub +48 32 604 30 01. Oczywiście do wydania takiej dyspozycji niezbędne jest uprzednie zalogowanie się do Bankowości Telefonicznej. Ważne, abyś podczas połączenia miał dostęp do aktualnego maila lub numeru telefonu komórkowego, który mamy zapisany w systemie Banku. W niektórych przypadkach konieczna może być aktualizacja danych w placówce Banku.
Znajdź najbliższą Placówkę
Ważne! Zgodnie z zapisem Umowy o Bankowość Elektroniczną, każdy Klient ma obowiązek poinformowania Banku o zmianie danych osobowych i teleadresowych.
Osoba niebędąca Klientem Banku za pośrednictwem Infolinii może dokonać następujących czynności:
- uzyskać informację o bieżących produktach Banku,
- uzyskać informację o adresach Placówek Banku,
- uzyskać informację o kursach walut,
- zablokować Kartę płatniczą Klienta Banku.