Obsługa kredytu hipotecznego
Masz już kredyt hipoteczny w naszym banku?
Tu znajdziesz przydatne informacje związane z kredytem hipotecznym.
Masz już kredyt hipoteczny w naszym banku?
Tu znajdziesz przydatne informacje związane z kredytem hipotecznym.
Od 3 października 2022 r. wszystkie odniesienia do Getin Noble Bank S.A. zawarte w Regulaminach i Tabeli opłat i prowizji (TOiP) dla kredytów hipotecznych, które znajdziesz w centrum dokumentów, należy rozumieć jako odniesienia do VeloBank S.A.
Wszędzie tam, gdzie w Regulaminach i TOiP pojawia się odniesienie do Banku lub Getin Bank S.A. należy je rozumieć jako odniesienie do VeloBank S.A. Dotyczy to również wskazanych adresów stron internetowych. Obecny adres strony internetowej Banku to www.velobank.pl
Wynika to z decyzji Bankowego Funduszu Gwarancyjnego nr DPR 720.6.2021.256 z 29 września 2022 r., zgodnie z którą wyodrębniona część przedsiębiorstwa Getin Noble Bank SA została w dniu 3 października 2022 r. przeniesiona do Banku BFG S.A. z siedzibą w Warszawie (obecnie VeloBank S.A. z siedzibą w Warszawie). Treść decyzji dostępna jest na stronie www.bfg.pl
Przeniesienie objęło także portfel kredytów i pożyczek hipotecznych z włączeniami określonymi w tej decyzji (w szczególności w zakresie kredytów denominowanych i indeksowanych kursem waluty obcej). Tym samym prawa i obowiązki Getin Noble Bank S.A. wynikające z tych umów przeszły na VeloBank S.A. Zmiana ta po stronie kredytodawcy nastąpiła na podstawie decyzji i nie ma wpływu na warunki zawartych umów kredytu hipotecznego, w tym na postanowienia Regulaminów i TOiP.
Dyspozycje zmiany warunków umowy kredytu hipotecznego, które nie wymagają złożenia dodatkowych dokumentów (np. finansowych) możesz najprościej złożyć telefonicznie, kontaktując się z naszą infolinią pod numerem +48 664 919 797 lub +48 (32 )604 30 01 od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00 – 20.00 oraz w soboty w godzinach 8.00 – 16.00.
Możliwy zakres wyboru dni do spłaty:
Zmiana terminu płatności rat nie jest możliwa jeżeli klient posiada:
Zmiana terminu spłaty rat wymaga podpisania przez klienta aneksu do umowy kredytowej.
Nie pobieramy opłaty za zmianę terminu spłaty raty.
Warto wiedzieć
Jeśli chcesz mieć pewność, że rata Twojego kredytu hipotecznego nie zmieni się przez najbliższe 5 lat możesz zawnioskować o zmianę oprocentowania Twojego kredytu na kredyt z okresowo stałą stopą.
5 lat to maksymalny dostępny w ofercie banku okres kredytowania w oparciu o stałą stopę oprocentowania. Po tym okresie możesz zawnioskować o kolejny 5 letni okres oprocentowania z okresowo stałą stopą.
Jeżeli do końca spłaty kredytu zostało Ci mniej niż 5 lat, to z okresowo stałej stopy oprocentowania możesz skorzystać przez krótszy okres.
W trakcie 5-letniego okresu obowiązywania okresowo stałej stopy procentowej nie będziesz mieć możliwości przejścia na oprocentowanie zmienne.
Nie później niż na dwa miesiące przed upływem okresu obowiązywania okresowo stałej stopy procentowej poinformujemy Cię o oprocentowaniu Twojego kredytu według wszystkich oferowanych przez bank formuł oprocentowania, w tym nowej stawki okresowo stałego oprocentowania na kolejne 5 lat.
Jeśli nowa propozycja oprocentowania stałego Cię nie zainteresuje, Twój kredyt hipoteczny po zakończeniu obowiązywania aneksu z okresowo stałą stopą wróci na oprocentowanie zmienne. Oprocentowanie zmienne będzie oparte o marżę oraz aktualnie obowiązującą stawkę referencyjną (WIBOR/ DB PLN) z Twojej umowy kredytowej.
Przy oprocentowaniu zmiennym musisz pamiętać, że zależy ono od wartości WIBOR, a wartość ta może się zwiększać lub zmniejszać w trakcie spłaty kredytu hipotecznego. Twoja rata może więc rosnąć lub maleć – w zależności od zmiany tego wskaźnika.
Możesz zmienić swoje oprocentowanie na okresowo stałą stopę, jeśli:
Wniosek o aneks złożysz w dowolnym oddziale banku lub możesz wysłać skan kompletu dokumentów tutaj: infoserwis@velobank.pl.
Nie pobierzemy opłaty za przyjęcie wniosku i sporządzenie aneksu.
W celu odłączenia/przyłączenia współkredytobiorcy należy złożyć wniosek o zmianę warunków Umowy. Do przeprowadzenia przez Bank analizy wymagane będą aktualne dokumenty.
W przypadku odłączenia od długu będą to dokumenty osoby, która pozostaje kredytobiorcą, a w przypadku przyłączenia do długu osoby, która chce zostać współkredytobiorcą.
Dodatkowo w przypadku przyłączenia do długu będą wymagane dokumenty tożsamości osoby przyłączanej do kredytu.
Jeżeli odłączenie od długu dotyczy kredytobiorców będących w związku małżeńskim, wymagane będzie przedstawienie dokumentów potwierdzających przyczynę odłączenia (np. prawomocne orzeczenie o rozwodzie lub dokument potwierdzający rozdzielność majątkową w formie umowy bądź wyroku sądu).
W przypadku kiedy odłączany kredytobiorca jest także właścicielem nieruchomości lub przekazał swoje prawo własności na osobę pozostającą przy kredycie w formie aktu notarialnego, umowy darowizny itp., to do wniosku należy dołączyć oświadczenie o tym, kto będzie właścicielem nieruchomości po odłączeniu od długu wraz z kompletem dokumentów potwierdzających ten fakt.
Po przeprowadzeniu przez Bank analizy otrzymasz informacje o decyzji Banku lub prośbę o ewentualne uzupełnienie braków do analizy. Po pozytywnej decyzji zostaniesz poproszony o podpisanie stosownego aneksu do umowy kredytowej.
Opłatę za realizację dyspozycji zmiany warunków umowy naliczymy zgodnie z:
W celu dokonania skrócenia/wydłużenia okresu kredytowania należy złożyć wniosek o zmianę warunków Umowy. Do przeprowadzenia przez Bank analizy wymagane będą aktualne dokumenty.
Pamiętaj, że skrócenie okresu kredytowania może się wiązać ze wzrostem wysokości rat kredytu, więc jednym z warunków uzyskania takiego skrócenia jest posiadanie zdolności do spłaty kredytu na nowych warunkach.
Po przeprowadzeniu przez Bank analizy otrzymasz informacje o decyzji Banku lub prośbę o ewentualne uzupełnienie braków do analizy. Po pozytywnej decyzji zostaniesz poproszony o podpisanie stosownego aneksu do umowy kredytowej.
Opłatę za realizację dyspozycji zmiany warunków umowy naliczymy zgodnie z:
W celu dokonania zmiany przedmiotu zabezpieczenia kredytu należy złożyć wniosek o zmianę warunków Umowy. Do przeprowadzenia przez Bank analizy wymagane będą aktualne dokumenty.
W przypadku wniosku o częściowe zwolnienie zabezpieczenia (np. gdy zabezpieczeniem są dwie nieruchomości, a chcesz jedną z nich sprzedać) wymagane będą aktualne dokumenty dotyczące nieruchomości, która ma pozostać zabezpieczeniem kredytu.
Zmiana/częściowe zwolnienie zabezpieczenia kredytu musi spełniać wymóg odpowiedniego pokrycia wartości zabezpieczenia do wysokości posiadanego kredytu, więc jednym z warunków uzyskania takiej zmiany może być dokonanie spłaty części zadłużenia lub przedstawienie dodatkowego zabezpieczenia.
Po przeprowadzeniu przez Bank analizy otrzymasz informacje o decyzji Banku lub prośbę o ewentualne uzupełnienie braków do analizy. Po pozytywnej decyzji zostaniesz poproszony o podpisanie stosownego aneksu do umowy kredytowej.
Opłatę za realizację dyspozycji zmiany warunków umowy zgodnie z:
W zależności od rodzaju wnioskowanej zmiany możesz zostać poproszony o przedłożenie dokumentów. Wnioskowana zmiana może wiązać się z koniecznością podpisania aneksu do umowy.
Opłatę za realizację dyspozycji zmiany warunków umowy zgodnie z:
Warunki dotyczące możliwości dokonania przedterminowej całkowitej, jak i częściowej spłaty kredytu są określone w Umowie Kredytu oraz Regulaminie.
Na wniosku możesz wyrazić zgodę na realizację dyspozycji w ciągu 30 dni od wskazanej przez Ciebie daty całkowitej spłaty. Jeśli środki, które wpłaciłeś nie będą wystarczające do jej wykonania, to rozliczymy kredyt zgodnie z obowiązującą Cię umową kredytu/ regulaminem tj. dokonamy tylko częściowej spłaty kredytu albo środki na rachunku potraktujemy jako nadwyżkę i rozliczymy zgodnie z zapisami dotyczącymi spłaty kredytu.
Bank nie pobiera opłaty za całkowitą spłatę kredytu
Na wniosku możesz wyrazić zgodę na realizację dyspozycji w ciągu 30 dni od wskazanej przez Ciebie daty częściowej spłaty. Jeśli wpłacisz niższą kwotę niż zadeklarowałeś w dyspozycji, to nie zrealizujemy częściowej spłaty, a środki, które wpłaciłeś na rachunek do spłaty potraktujemy jako nadwyżkę i rozliczymy zgodnie z zapisami umowy kredytu / regulaminu dotyczącymi spłaty raty kredytu.
Bank pobiera opłatę w przypadku częściowej nadpłaty kredytu za proporcjonalne skrócenie okresu kredytowania zgodnie z:
Tabelą Opłat i Prowizji dla kredytów zawartych przed 22.07.2017 r.
Tabelą Opłat i Prowizji dla kredytów zawartych po 29.03.2023 r.
Tabelą Opłat i Prowizji dla kredytów zawartych po 4.11.2024 r.
W celu uzyskania zaświadczenia lub opinii o kredycie możesz złożyć dyspozycje telefonicznie, kontaktując się z nasza infolinią. Możesz również wypełnić druk wniosku i przekazać do Banku w dogodnej formie:
Na Twoje życzenie Bank może wydać między innymi:
Opinia o kredycie lub zaświadczenie o stanie zadłużenia mogą być przydatne w sytuacji, gdy zamierzasz sprzedać nieruchomość stanowiącą zabezpieczenie i/lub spłacić kredyt w całości.
Zaświadczenie o wysokości spłaconych odsetek jest potrzebne do skorzystania z ulgi podatkowej (odliczenie od podstawy opodatkowania wydatków na spłatę odsetek kredytu).
Opłatę za realizację dyspozycji zmiany warunków umowy naliczymy zgodnie z:
Kredytobiorcy, którzy znaleźli się w trudnej sytuacji finansowej, a jednocześnie są zobowiązani do spłaty rat kredytu mieszkaniowego mają możliwość złożenia wniosku o przyznanie zwrotnego finansowego wsparcia/pożyczki na spłatę zadłużenia. W celu uzyskania wsparcia/pożyczki na spłatę zadłużenia, kredytobiorca powinien złożyć wniosek w placówce Banku uprawnionej do przyjmowania wniosku.
Informacja ogólna o wsparciu
Jeśli spłacasz kredyt hipoteczny w Velobanku i dotknęły Ciebie skutki powodzi z września 2024 r.możesz złożyć wniosek o udzielenie ustawowego, bezzwrotnego wsparcia ze środków Funduszu Wsparcia Kredytobiorców do 31 grudnia 2024 r.
Wsparcie wynika z ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z usuwaniem skutków powodzi oraz rozporządzenia wykonawczego.
Jeśli jesteś poszkodowanym kredytobiorcą w rozumieniu ustawy z dnia 9 października 2015 r. o wsparciu kredytobiorców, którzy zaciągnęli kredyt mieszkaniowy i znajdują się w trudnej sytuacji finansowej – masz możliwość wsparcia finansowego z Funduszu Wsparcia Kredytobiorców:
Na czym polega wsparcie?
Wsparcie polega na spłacie przez Fundusz Wsparcia Kredytobiorców 12 miesięcznych rat kapitałowych i odsetkowych kredytu mieszkaniowego jeśli:
Jak złożyć wniosek?
1. Wydrukuj, wypełnij i podpisz wniosek.
2. Zeskanuj lub zrób zdjęcie wypełnionego i podpisanego wniosku.
3. Prześlij skan/zdjęcie na adres: FWK-wniosek@velobank.pl.
Ważne
Do 21 dni od daty złożenia wniosku, poinformujemy Cię o decyzji i zaprosimy do oddziału w celu podpisania umowy o wsparcie. Umowę trzeba podpisać w ciągu 14 dni od otrzymania informacji o pozytywnym rozpatrzeniu wniosku. W przypadku niepodpisania umowy w wyznaczonym terminie, konieczne będzie złożenie nowego wniosku o udzielenie wsparcia.
Za złożenie i rozpatrzenie wniosku nie pobierzemy opłaty.
Kiedy wsparcie może nie być przyznane
Nie otrzymasz wsparcia jeśli:
Przeczytaj, jeśli korzystasz już z innych form wsparcia kredytobiorców
Korzystasz ze wsparcia z FWK? Zawarcie umowy o wsparcie powodziowe z Funduszu Wsparcia Kredytobiorców powoduje, że dotychczasowe wsparcie z tego Funduszu przestanie być wypłacane. Po zakończeniu wypłaty bezzwrotnego wsparcia powodziowego możesz wnioskować o standardowe wsparcie na podstawie art. 3 ust. 1 Ustawy z 9 października 2015 roku o wsparciu kredytobiorców, którzy zaciągnęli kredyt mieszkaniowy i znajdują się w trudnej sytuacji finansowej w niewykorzystanym zakresie.
Korzystasz z wakacji kredytowych? Możesz złożyć wniosek o przyznanie bezzwrotnego wsparcia powodziowego. Bank wypłaci wsparcie po zakończeniu tych wakacji.
Spłacasz Bezpieczny kredyt 2%? Możesz złożyć wniosek o przyznanie bezzwrotnego wsparcia powodziowego, Fundusz Wsparcia Kredytobiorców spłaci wtedy część raty, którą powinieneś pokryć ze swoich środków. Dopłaty z Banku Gospodarstwa Krajowego są należne zgodnie z harmonogramem. Jeżeli przewidywana wysokość raty wskazana w umowie wsparcia nie pokryje całości wymaganej raty, kredytobiorca jest obowiązany do uzupełnienia brakującej kwoty. Jest to istotne w przypadku kredytu bezpiecznego 2%, ponieważ w przypadku braku pokrycia pełnej raty w dniu jej płatności, kredytobiorca nie będzie uprawniony do otrzymania dopłat.
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 1 października 2024 r. o zmianie ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z usuwaniem skutków powodzi oraz niektórych innych ustaw.
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 5 października 2024 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie wykazu gmin, w których są stosowane szczególne rozwiązania związane z usuwaniem skutków powodzi z września 2024 r., oraz rozwiązań stosowanych na ich terenie
Jeśli korzystasz z bankowości internetowej lub bankowości mobilnej VeloBank, możesz w prosty i szybki sposób sprawdzić niezbędne informacje o swoim kredycie.
Zaloguj się i zobacz, jaka jest wysokość i termin najbliższej raty czy też zweryfikuj parametry samego kredytu.
Obowiązuje od 09.12.2024 r.
Nazwa stawki |
PLN 12M - zmiana co 12m |
PLN 12M - zmiana co 3m |
PLN 3M |
Wysokość stawki |
5,86% |
5,69% |
5,85% |
Obowiązuje od 01.04.2024 r.
Nazwa indeksu |
DBZ |
DBPLN |
Wysokość indeksu |
5,86% |
5,85% |