BLIKIEM możesz zapłacić za swoje zakupy w sklepie stacjonarnym i internetowym oraz wpłacić i wypłacić pieniądze z bankomatu. W tym celu wystarczy, że użyjesz 6-cyfrowego kodu BLIK, który wygenerujesz w aplikacji VeloBank.
Wybierz w sklepie internetowym płatność BLIK lub powiedz sprzedawcy, że chcesz zapłacić kodem BLIK.
Uruchom Bankowość Mobilną, kliknij na ikonę BLIK i pobierz kod BLIK.
Przepisz kod BLIK na stronie internetowej lub terminalu oraz potwierdź wykorzystanie kodu na swoim telefonie
Możesz wykonać trzy transakcje do 50 zł bez potwierdzania PINem. Dopiero kolejna, czwarta transakcja lub płatność przekraczająca tę kwotę będzie wymagała potwierdzenia kodem PIN. Ustawienia potwierdzania płatności BLIK możesz zmienić w aplikacji.
BLIK to idealny sposób na proste i bezpieczne zakupy w internecie. Wybierz w sklepie internetowym płatność BLIK, podaj kod z aplikacji w telefonie i gotowe.
Odbiorca nie musi posiadać konta, karty czy portfela. Wystarczy, że w aplikacji mobilnej wybierzesz opcję Utwórz czek BLIK, następnie określisz kwotę i termin ważności czeku. Następnie ustal hasło, które wraz z numerem czeku podasz odbiorcy maliem lub SMS-em. Na Twoim Koncie Osobistym zostanie założona blokada na określoną przez Ciebie kwotę i czas.
Odbiorca od razu może wypłacić pieniądze w bankomacie lub zapłacić w sklepie, restauracji. Niewykorzystana przez niego kwota wraca na Twój rachunek.
Czek może mieć ważność w przedziale od 15 minut do maksymalnie 72 godzin (o terminie ważności decyduje wystawca czeku).
Wolisz kupować z domu? Masz swoje ulubione sklepy online? Płać jeszcze szybciej i wygodniej w swojej bankowości mobilnej.
Dodawaj w ten sposób do listy zapisanych inne sklepy lub przeglądarki, w których chcesz płacić bez kodu BLIK. Możesz je w każdej chwili usunąć lub zmienić ich nazwy. Aby to zrobić, wejdź w Ustawienia usługi BLIK, a następnie dokonaj zmian w opcji Zapamiętane sklepy i przeglądarki.
Aby korzystać z usługi musisz mieć aktywną funkcję BLIK w telefonie.
Pamiętaj, że usługa nie działa wszędzie. Możesz z niej korzystać tylko w sklepach/ przeglądarkach, które akceptują opcję płatności bez kodu BLIK.
Potrzebujesz pożyczyć pieniądze od znajomego, a może ktoś zapomniał oddać Ci za wspólne zakupy?
Wyślij prośbę o przelew z aplikacji VeloBank. Gdy odbiorca ją zaakceptuje, pieniądze trafią od razu na Twoje konto.
Prośbę możesz wysłać do znajomych:
Nie musisz znać ich numeru rachunku, wystarczy numer telefonu.
Zaloguj się do aplikacji mobilnej, a następnie przejdź do usługi „Prośba o przelew”. Znajdziesz ją w ustawieniach BLIK.
Wybierz jednego lub kilku odbiorców prośby z książki lub wpisz ich ręcznie.
Następnie wpisz kwotę, o przesłanie której prosisz oraz tytuł prośby. Wyślij prośby do znajomych i czekaj na przelewy. Pamiętaj, że Twój znajomy może odrzucić prośbę lub nic z nią nie zrobić. Prośba o przelew czeka na reakcję przez 72 godziny.
Wspólne zakupy, zrzutka na prezent albo wyjście na pizzę ze znajomymi? Podziel rachunek w VeloBank!
Zaloguj się do aplikacji mobilnej, a następnie przejdź do usługi „Podział rachunku”. Znajdziesz ją w ustawieniach BLIK
Wpisz kwotę wydatków którą chcesz podzielić. Wybierz z książki znajomych lub wpisz ich numery telefonu ręcznie. Pamiętaj, że do podziału rachunku możesz dodać także siebie!
W razie potrzeby zmodyfikuj ręcznie kwoty przy poszczególnych osobach. Nie zapomnij o dodaniu informacji czego dotyczy podział rachunku! Wyślij prośby o zwrot środków i czekaj na przelewy od znajomych.
Bank posługuje się nazwami handlowymi - odpowiadające im nazwy usług reprezentatywnych i ich definicje znajdują się na www.velobank.pl/slownik