Nowości w bankowości mobilnej VeloBanku - ciemny motyw, logowanie z kodem QR, jednolity PIN i płatności Pay By Velo

30.08.2023

VeloBank systematycznie rozwija funkcje w swojej aplikacji mobilnej. W ostatnim czasie wprowadził kilka użytecznych nowości. Użytkownicy mogą się zalogować do bankowości internetowej poprzez zeskanowanie kodu QR w aplikacji. Autorskie rozwiązanie pozwoli szybko i wygodnie zautoryzować transakcje typu pay-by-link bezpośrednio w aplikacji mobilnej. Zwiększy się również poziom bezpieczeństwa dzięki jednolitemu numerowi PIN. Wśród najnowszych udoskonaleń w bankowości mobilnej znalazł się również ciemny motyw.

VeloBank tworzy swoją aplikację mobilną zgodnie z podejściem „mobile first”, czyli koncentracji na potrzebach osób, które w kontakcie z bankiem preferują rozwiązania mobilne. Dlatego regularnie wprowadzane są rozwiązania, które zwiększają wygodę i bezpieczeństwo korzystania z tego narzędzia. Tylko w ostatnim czasie udostępniono aż cztery takie udogodnienia.

Proste i bezpieczne logowanie

Ułatwieniem w codziennym bankowaniu jest opcja logowania do bankowości internetowej z wykorzystaniem kodu QR. Rozwiązanie pomaga oszczędzać czas i eliminuje ryzyko, że zapomnimy lub pomylimy się w haśle. To istotne, bo błąd w logowaniu może spowodować zablokowanie dostępu do bankowości, co stanowi problem dla klientów, zwłaszcza podczas różnych wyjazdów. Dzięki opcji kodu QR klucz do swoich finansów możemy mieć w urządzeniu mobilnym, czyli zawsze pod ręką. Aby skorzystać z tej opcji, wystarczy wejść na stronę logowania do bankowości internetowej VeloBanku, gdzie widnieje kod QR. Można go zeskanować z wykorzystaniem bankowości mobilnej – przed i po zalogowaniu do aplikacji, a nawet dowolnym skanerem kodów QR, np. tym zainstalowanym w smartfonie. Następnie trzeba zalogować się i potwierdzić operację w aplikacji. Przy pierwszym logowaniu z użyciem QR kodu na danym urządzeniu VeloBank poprosi jeszcze jednorazowo o weryfikację kodem SMS. Z funkcji mogą korzystać użytkownicy, którzy korzystają z najnowszej wersji aplikacji, czyli VeloBank 3.4.0.

Aby zwiększyć poziom bezpieczeństwa aplikacji VeloBank wprowadził jednolity kod PIN do zatwierdzania operacji w bankowości mobilnej. Dzięki temu podczas aktywacji aplikacji na kolejnym urządzeniu, konieczne jest podanie dotychczasowego kodu PIN. Można go nadal w każdej chwili zmienić w bankowości internetowej lub mobilnej, a po zmianie nowy PIN działa na wszystkich urządzeniach, na których użytkownik korzysta z aplikacji VeloBanku.

Wśród nowości w bankowości mobilnej VeloBanku pojawiła się również opcja ciemnego motywu. Klienci banku mogą samodzielnie wybrać, którą wersję wyświetlania preferują. Wersja aplikacji dostępna w ciemnym motywie została precyzyjnie przygotowana pod kątem czytelności wszystkich elementów serwisu i komfortu użytkowania.

Nasza nowa bankowość mobilna i kolejne funkcje, jakie w niej udostępniamy naszym klientom, to efekt konsekwentnej realizacji strategii. Zakłada ona stały rozwój kanałów cyfrowych i dostarczanie wartości dodanej dla klientów poprzez digitalizację i nieustanne usprawnianie cyfrowej odsłony bankowości. Dzięki naszemu autorskiemu podejściu eXtreme agile jesteśmy w stanie zaoferować klientom innowacyjne i kompleksowe rozwiązania w rekordowo krótkim czasie. Dążymy do tego, aby w oparciu o cyfrowe usługi, dostępne poprzez ekran  smartfona, oszczędzać czas użytkowników oraz budować zaufanie do banku jako wiarygodnego partnera w obszarze finansów osobistych – mówi Przemysław Koch, Członek Zarządu VeloBanku odpowiedzialny za Pion Operacji i IT.

Nowa jakość płacenia za zakupy

VeloBank wprowadził też innowacyjne rozwiązanie, które eliminuje istotną niedogodność w korzystaniu z płatności pay-by-link w trakcie zakupów online, czyli ręczne logowanie się do bankowości internetowej na urządzeniach mobilnych.

Konsekwencją podejścia „mobile first” jest skupienie się na potrzebach osób, dla których głównym kanałem kontaktu z bankiem jest właśnie bankowość mobilna. Z myślą o nich, ale także o osobach, które dopiero przekonują się do korzystania z banku w telefonie, wprowadziliśmy innowacyjne rozwiązanie do płacenia za zakupy w sieci. Realizacja płatności Pay By Velo na smartfonie to szybka, łatwa i bezpieczna metoda autoryzacji transakcji, realizowanych bez konieczności każdorazowego wprowadzenia loginu i hasła do banku. Wykorzystanie aplikacji VeloBank oszczędza cenny czas i ogranicza proces autoryzacji do minimum. To realne ułatwienie i powód, aby dołączyć do naszego Świata Bardziej Velo, w którym bankowanie jest po prostu wygodne i proste – wskazuje Marta Dałkiewicz, Dyrektor Departamentu Bankowości Elektronicznej w VeloBanku.

Klienci VeloBanku, którzy chcą skorzystać z autoryzowania transakcji bez logowania wybierają Pay By Velo jako metodę płatności na urządzeniu mobilnym. Potem zostają automatycznie przeniesieni do bankowości mobilnej VeloBanku. Tam mogą bezpiecznie autoryzować transakcję z poziomu aplikacji.

qr-aktual.jpg [66.13 KB]