Diamond SABRE Awards za kampanię walentynkową VeloBanku
VeloBank zdobył nagrodę w tegorocznej edycji międzynarodowego konkursu branży PR i komunikacji marketingowej SABRE Awards EMEA. Statuetkę „The SABRE Award for Superior Achievement in Research and Planning” przyznano za kampanię promująca produkty banku w czasie walentynek. Drugą nominowaną do finału akcją była kampania relacjonująca transformację banku, zwieńczoną pozyskaniem amerykańskiego inwestora.
SABRE Awards to przyznawane od ponad 40 lat nagrody doceniające marki za kształtowanie silnego wizerunku i realizację angażujących kampanii komunikacyjnych. Podczas uroczystej gali w „The Brewery” w Londynie wyróżnienie w imieniu VeloBanku odebrały Urszula Maciejewska oraz Klaudia Harasym reprezentujące zespół komunikacji i marketingu.
- Rozdanie nagród SABRE Awards EMEA w tym roku miało silny polski akcent. Międzynarodowe jury doceniło kampanię nowoczesnego banku, opartą na przemyślanej strategii, uwzględniającą unikalny insight oraz badanie opinii społecznej, które zrealizowano na jej potrzeby. Zgłoszenie „VeloBank Improves Valentine's Day” podsumowało sukces akcji 360 stopni promującej włączające i nowatorskie podejście do dnia zakochanych, a w wymiarze biznesowym wpierającej sprzedaż Lokaty Walentynkowej i Ubezpieczenia Start w Życie, wygodnych produktów poprawiających bezpieczeństwo finansowe klientów i ich bliskich. Efekty tych działań w warstwie komunikacyjnej dotarły do niemal 7,4 mln odbiorców. Wyróżnienie przyznane VeloBankowi to także odzwierciedlenie naszego komunikacyjnego DNA. Jako love brand zbudowaliśmy silną więź emocjonalną z klientami i zwiększyliśmy rozpoznawalność marki, jako dostarczającej nie tylko nowoczesne produkty finansowe, ale zapewniającej wygodę i bezpieczeństwo codziennego bankowania – wskazuje Katarzyna Meissner, dyrektor zarządzająca VeloBanku odpowiedzialna za komunikację i marketing.
W ramach nagrodzonej kampanii uzyskano wzrost zasięgu publikacji w mediach o 27% rok do roku i wzrost liczby publikacji medialnych o 21%. Wzrosła też liczba publikacji o pozytywnym sentymencie o 53%.
Efekty biznesowe również świadczą o sukcesie akcji – liczba sprzedanych polis ubezpieczeniowych Start w Życie wzrosła o 69% miesiąc do miesiąca. Wolumen sprzedaży Lokaty Walentynkowej wzrósł o 56% rok do roku, a liczba zawartych umów o 28%. Co więcej, średnia kwota lokaty zwiększyła się o 22% rok do roku.
Proces inwestycyjny w finale konkursu
Oprócz nagrody za kampanię walentynkową VeloBank doceniono za zgłoszenie konkursowe „How the more velo like world attracted international investors”. Znalazło się ono w finale tegorocznej rywalizacji w kategorii „Capital Markets Communications”. Uwagę jurorów zyskało zaangażowanie Biura PR, które przeprowadziło kampanię komunikującą rynkowi finansowemu transformację banku oraz pozyskanie amerykańskiego inwestora branżowego. Pozytywny sentyment publikacji dotyczących marki wzrósł z 21% na koniec 2022 roku do ponad 60% na koniec 2024 roku.
Obok VeloBanku nagrodę i nominację do finału zyskała agencja ZOOM bsc, która na co dzień wspiera działania PR zwycięskiej marki bankowej.
Lista tegorocznych laureatów konkursu SABRE Awards EMEA znajduje się na stronie: https://www.provokemedia.com/events-awards/sabre-awards/sabre-awards-EMEA/2025-sabre-emea-winners.
Zakres ochrony ubezpieczeniowej oraz wysokość składki uzależnione są od wybranej gwarantowanej sumy z tytułu dożycia/sumy ubezpieczenia, wybranego zakresu rozszerzającego zakres ubezpieczenia, okresu ubezpieczenia, częstotliwości opłacania składki, wieku ubezpieczonego oraz oceny ryzyka ubezpieczeniowego. Przed zakupem ubezpieczenia koniecznie przeczytaj Ogólne Warunki Ubezpieczenia START W ŻYCIE oraz Ogólne Warunki Ubezpieczeń Dodatkowych – w tych dokumentach znajdziesz szczegółowy zakres ochrony, ograniczenia oraz wyłączenia odpowiedzialności. OWU oraz pozostałe dokumenty dostępne są na stronie velobank.pl, w placówkach banku oraz pru.pl. Ubezpieczycielem jest Prudential International Assurance plc z siedzibą w Dublinie działającą poprzez Prudential International Assurance plc Spółka Akcyjna Oddział w Polsce z siedzibą w Warszawie (PIA) działający pod marką Pru. VeloBank S.A. z siedzibą w Warszawie pełni rolę agenta ubezpieczeniowego, wpisanego do rejestru pośredników ubezpieczeniowych pod numerem 11254447/A. Agent działa na rzecz wielu zakładów ubezpieczeń.