Zmieniamy się w VeloBank – uważaj na oszustwa!
Zmieniamy się w VeloBank. Od 21 listopada zobaczysz nasz bank w nowej odsłonie.
Zmiana może wiązać się ze wzmożoną działalnością oszustów.
Dlatego przesyłamy informacje o możliwych sposobach wyłudzeń i oszustw.
W jaki sposób oszuści mogą próbować Cię okraść?
- Telefon od „pracownika banku”
- Oszust może zadzwonić do ciebie i przedstawić jako pracownik banku.
- Poprosi Cię o Twoje dane do logowania lub o przelew na konto.
- Swoją prośbę uzasadni zmianami w banku.
Pamiętaj! Zmiana nazwy banku nie wiąże się ze zmianą haseł, dostępów czy przelewami.
- Telefon od „policjanta, pracownika CBŚ, ABW” itp.
- Oszust zadzwoni do Ciebie
- Może podać się za funkcjonariusza policji lub agenta służb.
- Poprosi Cię o przelew na inne konto.
- Uzasadni to zmianami w banku.
Pamiętaj! Zmiana nazwy banku nie wiąże się ze zmianą haseł, dostępów czy przelewami.
- SMS-y lub mejl z linkami do logowania
- Możesz otrzymać SMS lub mejl z informacją o zmianach w logowaniu.
- W wiadomości będzie zamieszczony link kierujący rzekomo na nową stronę.
- Nie klikaj w ten link.
- Fałszywe strony logowania
- W wynikach wyszukiwania możesz natknąć się na fałszywe strony logowania, które wyłudzają dane.
- Sprawdź czy strona do logowania jest szyfrowana i posiada „ kłódkę” w pasku adresu strony.
- Fałszywe inwestycje
Skontaktuje się z Tobą przedstawiciel rzekomej firmy inwestycyjnej.
- Będzie kusił Cię atrakcyjną ofertą inwestycyjną.
- Jednocześnie wskaże na zagrożenia, które wynikają ze zmian w banku.
Wszystkie Twoje pieniądze są bezpieczne i nasza zmiana nie wiąże się z utratą pieniędzy, które u nas masz.
Jak chronić się przed oszustami?
Pamiętaj:
- Zmiany w naszym banku nie wiążą się z żadnym zagrożeniem dla Twoich pieniędzy.
Właścicielem naszego banku jest Bankowy Fundusz Gwarancyjny oraz osiem największych banków komercyjnych w Polsce. Daje to klientom gwarancję bezpieczeństwa i stabilności.
- Zmiany w naszym banku nie wymagają od Ciebie żadnych działań.
Wszystkie produkty, w tym konta, karty płatnicze, dostęp do bankowości internetowej
i mobilnej będą funkcjonować tak samo jak dotychczas. - Loguj się wyłącznie na stronie htttps://www.velobank.pl
Sprawdź przed zalogowaniem czy widoczna jest kłódka. Po kliknięciu w kłódkę sprawdź, czy jest tam certyfikat wystawiony na secure.velobank.pl
- Nie klikaj w linki otrzymane SMS-em lub mejlem!
Linki w wiadomościach SMS lub mejlowych często prowadzą do fałszywych stron, które przechwytują Twoje dane logowania.
- Czytaj uważnie treści SMS-ów które od nas otrzymujesz.
Jeśli otrzymasz SMS z kodem do autoryzacji, sprawdź w jego treści czy zgadza się dyspozycja, którą zlecasz oraz kwota. Jeśli SMS dotyczy dyspozycji, której nie zlecałeś, nie wpisuj go nigdzie.
- Nie podawaj nikomu swojego loginu, hasła, danych karty płatniczej.
Dane te powinieneś znać tylko Ty, nikt nie ma prawa Cię o nie prosić.
- Nie udostępniaj zdalnego pulpitu na swoim telefonie/komputerze
Nie instaluj żadnej aplikacji na swoim komputerze, telefonie. Jeżeli dzwoniący poprosi cię o instalację takiego oprogramowania nie rób tego. Z dużym prawdopodobieństwem to oszustwo i próba przejęcia dostępu do Twojego urządzenia.
- Uważaj na podejrzanie atrakcyjne oferty
Sprawdź wiarygodność firmy, z którą nawiązujesz współpracę. Pamiętaj, że każdy podmiot, który oferuje Ci usługi inwestycyjne powinien szczegółowo zbadać Twój tak zwany profil inwestycyjny w formie szczegółowej ankiety. Jeśli tego nie robi, masz do czynienia
z oszustwem.
W razie jakichkolwiek wątpliwości skontaktuj się z naszą infolinią +48 664 919 797.
Opłata za połączenie jest zgodna z taryfą Twojego operatora.