Zmieniamy się w VeloBank – uważaj na oszustwa!

16.11.2022

Zmieniamy się w VeloBank. Od 21 listopada zobaczysz nasz bank w nowej odsłonie.

Zmiana może wiązać się ze wzmożoną działalnością oszustów.

Dlatego przesyłamy informacje o możliwych sposobach wyłudzeń i oszustw.

 

W jaki sposób oszuści mogą próbować Cię okraść?

  1. Telefon od „pracownika banku”
    • Oszust może zadzwonić do ciebie i przedstawić jako pracownik banku.
    • Poprosi Cię o Twoje dane do logowania lub o przelew na konto.
    • Swoją prośbę uzasadni zmianami w banku.

    Pamiętaj! Zmiana nazwy banku nie wiąże się ze zmianą haseł, dostępów czy przelewami.

  2. Telefon od „policjanta, pracownika CBŚ, ABW” itp.
    • Oszust zadzwoni do Ciebie
    • Może podać się za funkcjonariusza policji lub agenta służb.
    • Poprosi Cię o przelew na inne konto.
    • Uzasadni to zmianami w banku.

    Pamiętaj! Zmiana nazwy banku nie wiąże się ze zmianą haseł, dostępów czy przelewami.

  3. SMS-y lub mejl z linkami do logowania
    • Możesz otrzymać SMS lub mejl z informacją o zmianach w logowaniu.
    • W wiadomości będzie zamieszczony link kierujący rzekomo na nową stronę.
    • Nie klikaj w ten link.
  4. Fałszywe strony logowania
    • W wynikach wyszukiwania możesz natknąć się na fałszywe strony logowania, które wyłudzają dane.
    • Sprawdź czy strona do logowania jest szyfrowana i posiada „ kłódkę” w pasku adresu strony.
  5. Fałszywe inwestycje

    Skontaktuje się z Tobą przedstawiciel rzekomej firmy inwestycyjnej.

    • Będzie kusił Cię atrakcyjną ofertą inwestycyjną.
    • Jednocześnie wskaże na zagrożenia, które wynikają ze zmian w banku.
      Wszystkie Twoje pieniądze są bezpieczne i nasza zmiana nie wiąże się z utratą pieniędzy, które u nas masz.

 

Jak chronić się przed oszustami?

Pamiętaj:

  1. Zmiany w naszym banku nie wiążą się z żadnym zagrożeniem dla Twoich pieniędzy.

    Właścicielem naszego banku jest Bankowy Fundusz Gwarancyjny oraz osiem największych banków komercyjnych w Polsce. Daje to klientom gwarancję bezpieczeństwa i stabilności.

  2. Zmiany w naszym banku nie wymagają od Ciebie żadnych działań.

    Wszystkie produkty, w tym konta, karty płatnicze, dostęp do bankowości internetowej
    i mobilnej będą funkcjonować tak samo jak dotychczas.

  3. Loguj się wyłącznie na stronie htttps://www.velobank.pl

    Sprawdź przed zalogowaniem czy widoczna jest kłódka. Po kliknięciu w kłódkę sprawdź, czy jest tam certyfikat wystawiony na secure.velobank.pl

  4. Nie klikaj w linki otrzymane SMS-em lub mejlem!

    Linki w wiadomościach SMS lub mejlowych często prowadzą do fałszywych stron, które przechwytują Twoje dane logowania.

  5. Czytaj uważnie treści SMS-ów które od nas otrzymujesz.

    Jeśli otrzymasz SMS z kodem do autoryzacji, sprawdź w jego treści czy zgadza się dyspozycja, którą zlecasz oraz kwota. Jeśli SMS dotyczy dyspozycji, której nie zlecałeś, nie wpisuj go nigdzie. 

  6. Nie podawaj nikomu swojego loginu, hasła, danych karty płatniczej.

    Dane te powinieneś znać tylko Ty, nikt nie ma prawa Cię o nie prosić.

  7. Nie udostępniaj zdalnego pulpitu na swoim telefonie/komputerze

    Nie instaluj żadnej aplikacji na swoim komputerze, telefonie. Jeżeli dzwoniący poprosi cię o instalację takiego oprogramowania nie rób tego. Z dużym prawdopodobieństwem to oszustwo i próba przejęcia dostępu do Twojego urządzenia.

  8. Uważaj na podejrzanie atrakcyjne oferty

 

Sprawdź wiarygodność firmy, z którą nawiązujesz współpracę. Pamiętaj, że każdy podmiot, który oferuje Ci usługi inwestycyjne powinien szczegółowo zbadać Twój tak zwany  profil inwestycyjny w formie szczegółowej ankiety. Jeśli tego nie robi, masz do czynienia
z oszustwem. 

W razie jakichkolwiek wątpliwości skontaktuj się z naszą infolinią +48 664 919 797.
Opłata za połączenie jest zgodna z taryfą Twojego operatora.