Uważaj na SMS-y, które podszywają się pod BLIK
Ostrzegamy!
Oszuści wysyłają do klientów banków SMS-y, które podszywają się pod BLIK. SMS-y zawierają linki, które prowadzą do strony wyłudzającej dane do logowania w bankowości. Przeczytaj, jak dokładnie przebiega wyłudzenie i co możesz zrobić, aby się przed nim uchronić.
Jak przebiega wyłudzenie?
Otrzymasz SMS, z którego będzie wynikać, że ktoś przelał Ci pieniądze za pomocą BLIK.
Przykład fałszywego SMS-a:
Gdy klikniesz w link wejdziesz na fałszywą stronę, na której masz wybrać swój bank i podać login i hasło do bankowości internetowej. W kolejnym kroku otrzymasz SMS z kodem, którym rzekomo zatwierdzasz odbiór środków. W rzeczywistości wpisanie kodu zatwierdzi dyspozycję przelewu środków, którą zlecają przestępcy.
Jak możesz ochronić się przed wyłudzeniem?
- Nigdy nie korzystaj z linków do płatności czy logowania, które otrzymujesz w SMS, mailu lub w wiadomości na portalach społecznościowych, w szczególności jeśli się ich nie spodziewałeś.
- Czytaj uważnie treści SMS-ów, które otrzymujesz od banku. SMS-y z kodami autoryzacyjnymi zawsze zawierają informację, jaką dyspozycję potwierdzasz. Nie wpisuj kodu, jeśli z treści SMS-a wynika, że dotyczy on dyspozycji, której nie zlecałeś.
- Jeśli kliknąłeś link i podałeś jakiekolwiek dane, natychmiast skontaktuj się z naszą infolinią.
Jeśli masz jakiekolwiek pytania, sugestie, wątpliwości, skontaktuj się z naszą infolinią pod numerem +48 664 919 797. Opłata za połączenie według taryfy operatora.