Uważaj na SMS-y, które podszywają się pod BLIK

02.02.2022

Ostrzegamy!

Oszuści wysyłają do klientów banków SMS-y, które podszywają się pod BLIK. SMS-y zawierają linki, które prowadzą do strony wyłudzającej dane do logowania w bankowości. Przeczytaj, jak dokładnie przebiega wyłudzenie i co możesz zrobić, aby się przed nim uchronić.

Jak przebiega wyłudzenie?

Otrzymasz SMS, z którego będzie wynikać, że ktoś przelał Ci pieniądze za pomocą BLIK.

Przykład fałszywego SMS-a:

News1.png [13.50 KB]

Gdy klikniesz w link wejdziesz na fałszywą stronę, na której masz wybrać swój bank i podać login i hasło do bankowości internetowej. W kolejnym kroku otrzymasz SMS z kodem,  którym rzekomo zatwierdzasz odbiór środków. W rzeczywistości wpisanie kodu zatwierdzi dyspozycję przelewu środków, którą zlecają przestępcy.

Jak możesz ochronić się przed wyłudzeniem?

  1. Nigdy nie korzystaj z linków do płatności czy logowania, które otrzymujesz w SMS, mailu lub w wiadomości na portalach społecznościowych, w szczególności jeśli się ich nie spodziewałeś.
  2. Czytaj uważnie treści SMS-ów, które otrzymujesz od banku. SMS-y z kodami autoryzacyjnymi zawsze zawierają informację, jaką dyspozycję potwierdzasz. Nie wpisuj kodu, jeśli z treści SMS-a wynika, że dotyczy on dyspozycji, której nie zlecałeś.
  3. Jeśli kliknąłeś link i podałeś jakiekolwiek dane, natychmiast skontaktuj się z naszą infolinią.

Jeśli masz jakiekolwiek pytania, sugestie, wątpliwości, skontaktuj się z naszą infolinią pod numerem +48 664 919 797. Opłata za połączenie według taryfy operatora.