Uważaj na fałszywe strony
Pojawiła się fałszywa strona, która podszywa się pod stronę logowania do bankowości internetowej Getin Banku. Dlatego przypominamy, jak bezpiecznie logować się do bankowości internetowej.
Gdy korzystasz z bankowości internetowej, zwróć uwagę na kilka elementów. Dzięki temu będziesz mieć pewność, że logujesz się do naszej bankowości internetowej.
- Zawsze korzystaj z przycisku „Zaloguj” na naszej stronie głównej https://www.getinbank.pl.
- Gdy naciśniesz „Zaloguj”, trafisz na stronę logowania do naszej bankowości internetowej. Na pasku adresu zobaczysz adres, który rozpoczyna się od getinbank.pl.
- Każdy inny adres, który nie zaczyna się od „secure.getinbank.pl/”, może być adresem fałszywej strony logowania do naszej bankowości internetowej.
- W niektórych przeglądarkach nie zobaczysz „https://”. Dla pewności kliknij dwa razy w pasek adresu. Wtedy protokół powinien się pojawić.
Przykład podejrzanego adresu: www.getinbank-logowanie.com/index/login/
Adres został stworzony tak, żeby przypominać adres prawdziwej strony logowania do bankowości internetowej Getin Banku. Gdy zalogujesz się na tej stronie, przestępcy mogą przejąć Twoje dane logowania. - Nie daj się zmylić - zamknięta kłódka nie oznacza, że możesz czuć się bezpiecznie!
Zobacz, jak sprawdzić certyfikat dla przeglądarki Microsoft Chrome
Dla pewności sprawdź certyfikat (znajdziesz go klikając na symbol kłódki).
Unikatowe cechy certyfikatu do strony logowania do naszej bankowości internetowej:
- wystawca - Centrum Extended Validation CA SHA2
- tzw. „odcisk palca” - a82a97a21c2526be7e8826e111d793bfce824ca2
Dodatkowo certyfikat ma datę ważności od 4.04.2022 r. do 04.04.2023 r.
Zobacz, jak sprawdzić certyfikat dla przeglądarki Microsoft Edge
- kliknij na kłódkę prawym klawiszem myszki - rozwinie się menu.
Wybierz „połączenie jest bezpieczne”. - kliknij w ikonkę certyfikatu, która się pojawi na ekranie
- zobaczysz certyfikat:
- w zakładce ogólne - wystawcę i daty ważności,
- w zakładce szczegóły - na samym dole, tzw. „odcisk palca”.
Zawsze pamiętaj o podstawowych zasadach bezpieczeństwa:
- nigdy nie używaj do logowania się do bankowości linków, które otrzymujesz w wiadomościach e-mail lub poprzez komunikatory internetowe,
- nie udostępniaj swoich danych logowania - loginu, hasła czy kodów autoryzacyjnych innym osobom. Pamiętaj, że nasz pracownik nigdy nie prosi o podanie loginu i hasła do bankowości internetowej,
- sprawdzaj informacje, które dotyczą prób logowania. Po zalogowaniu się do bankowości internetowej, w sekcji Ustawienia, Kanały dostępu, Internet – Próby logowania, prezentujemy ostatnie prawidłowe i nieudane logowanie, IP, z jakiego nawiązano połączenie, oraz data i godzina,
- jeżeli dostrzeżesz nieprawidłowości, skontaktuj się z naszą infolinią pod numerem +48 664 919 797 lub +48 32 604 30 01 (koszt wg taryfy operatora) lub dowolnym oddziałem,
- czytaj uważnie treść SMS-ów autoryzacyjnych, które otrzymujesz. Zwróć szczególną uwagę na to, czy zgadza się numer rachunku, kwota oraz typ transakcji,
- pamiętaj, nasz pracownik nigdy nie poprosi Cię o to, żeby zainstalować dodatkowe oprogramowanie.
Jeżeli podczas logowania się do bankowości internetowej cokolwiek wzbudzi Twoje podejrzenia, przerwij logowanie i niezwłocznie skontaktuj się z naszą infolinią pod numerem +48 664 919 797 lub +48 32 604 30 01 (koszt wg taryfy operatora) lub z dowolnym oddziałem.