Przestrzegamy przed przekazywaniem dostępu do bankowości elektronicznej osobom trzecim
Portfele wirtualne (inaczej e-portfel, e-portmonetka, e-wallet) to legalne usługi, które pozwalają Ci płacić w internecie pieniędzmi z Twojego konta bankowego.
Niektóre z nich pozwalają na korzystanie z Twoich środków, zanim bank prześle je do dostawcy wirtualnego portfela. Mechanizm ten wykorzystują osoby nieuczciwe. Mogą one zachęcać Cię do współpracy na różne sposoby.
Jak przebiega proceder?
1. Znajdziesz ogłoszenie, które zachęca, w zamian za drobne wynagrodzenie, do założenia konta/przekazania dostępu do niego przez kanały elektroniczne.
2. Po otwarciu konta masz przekazać dane dostępu (login, hasło, kody SMS) nieuczciwemu pośrednikowi.
3. Pośrednik:
- założy na Twoje dane wirtualny portfel,
- z pomocą wirtualnego portfela zleci z Twojego konta przelewy,
- pobierze z wirtualnego portfela pieniądze, zanim bank odpowie dostawcy, że na koncie nie ma wystarczających środków na transakcję.
4. Pośrednik zachowa wszystkie pozyskane w ten sposób pieniądze lub podzieli się z Tobą „łupem”.
Co się stanie potem?
1. Dostawca wirtualnego portfela nie otrzyma pieniędzy z banku, jeśli na koncie nie ma środków. Będzie wtedy oczekiwał zwrotu od Ciebie.
2. Konto założone na Twoje dane może służyć dalszym przestępczym działaniom. Dostęp do niego ma osoba nieuprawniona, które może przelewać na nie pieniądze skradzione innym klientom. Może również zaciągnąć kredyt na Twoje dane.
3. Pośrednik zniknie z wyłudzonymi pieniędzmi. Pełna odpowiedzialność za straty spocznie na Tobie jako na posiadaczu/posiadaczce konta.
Pamiętaj!
Ponosisz pełną odpowiedzialność za transakcje przeprowadzone na Twoim koncie, jeśli je uwierzytelniasz (loginem, hasłem, kodami SMS lub autoryzacją mobilną).
Pamiętaj!
Na własną odpowiedzialność przekazujesz innym osobom swój login i hasło. Jest to niezgodne z regulaminem.
Nigdy nie przekazuj nikomu loginu i hasła do Twojego konta. Nie współpracuj z podejrzanymi osobami, które oferują łatwy zarobek.
W razie jakichkolwiek wątpliwości skontaktuj się z naszą infolinią +48 664 919 797.
Opłata za połączenie jest zgodna z taryfą Twojego operatora.
Pozdrawiamy
Zespół VeloBanku