Ostrzegamy! Mogą dzwonić do Ciebie oszuści, którzy podają się za pracowników banku.

08.08.2022

Oszuści wciąż posługują się metodą wyłudzeń, która polega na tym, że podają się za naszych pracowników w rozmowach telefonicznych. Mogą wskazywać, że dzwonią z numeru naszej infolinii (stosują tzw. spoofing, czyli podszywanie się pod wybrany numer telefonu). Podczas rozmowy będą nakłaniać Cię do instalacji oprogramowania z oficjalnych sklepów z aplikacjami (Google Play, AppStore, HUAWEI AppGallery) pod pretekstem skanowania Twojego urządzenia.

Aplikacja, którą polecają zainstalować, pozwala śledzić ekran Twojego telefonu/komputera i przejmować nad nim kontrolę. Aby osłabić Twoją czujność będą Cię straszyć informacjami o podejrzanych przelewach wykonanych z Twojego konta lub zaciągniętymi kredytami..

Dlatego przestrzegamy:

  1. Nigdy nie instaluj żadnych aplikacji w trakcie rozmowy telefonicznej.

    Nasz pracownik nigdy nie poprosi Cię o instalację żadnego oprogramowania. Jeśli ktoś do Ciebie dzwoni i przekonuje Cię do uruchamiania aplikacji, których nie znasz, prawdopodobnie chce Cię oszukać. Przerwij rozmowę i zadzwoń do nas.

    Pamiętaj: jeśli udostępniasz komuś ekran swojego telefonu/komputera i jednocześnie logujesz się do bankowości elektronicznej, to udostępniasz osobie nieupoważnionej możliwość zarządzania Twoim kontem i zaciągania kredytów na Twoje nazwisko!

  2. Nie podawaj nikomu, w tym także pracownikowi banku:
    • loginu i hasła do bankowości internetowej,
    • pełnych numerów kart płatniczych i kodów CVV.

    Nasz pracownik nigdy cię o te dane nie poprosi!

  3. Loguj się do konta wyłącznie na naszej stronie internetowej.

    Korzystaj z przycisku „Zaloguj” na stronie getinbank.pl. Nigdy nie używaj do logowania linków, które otrzymujesz w wiadomościach e-mail, SMS lub przez komunikatory internetowe.

  4. Uważnie czytaj treść SMS-ów, które od nas otrzymujesz i NIKOMU ich nie udostępniaj.

    Każdy SMS z kodem autoryzacyjnym zawiera dokładną informację o tym, czego dotyczy autoryzacja. Jeśli treść SMS-a nie zgadza się z Twoją dyspozycją, nie potwierdzaj dyspozycji kodem SMS.

Jeśli w trakcie rozmowy z pracownikiem banku masz jakiekolwiek wątpliwości, rozłącz się i jak najszybciej skontaktuj się z naszą infolinią pod numerem +48 664 919 797.

Opłata za połączenie jest zgodna z taryfą Twojego operatora.