Weryfikacja behawioralna

Weryfikacja behawioralna - header

Weryfikacja behawioralna

Zadbaj z nami o bezpieczeństwo Twoich środków. Wyraź zgodę na weryfikację behawioralną i korzystaj z dodatkowego zabezpieczenia, które pomoże chronić Twoje pieniądze w VeloBanku jeszcze skuteczniej.

  • Rozpoznamy, czy osoba zalogowana do Twojej bankowości to na pewno Ty.
  • Ochrona jest bezpłatna.
  • W każdej chwili możesz odwołać zgodę.

W jaki sposób możesz włączyć weryfikację behawioralną?

W jaki sposób możesz włączyć weryfikację behawioralną?

Wystarczy, że wyrazisz zgodę w Ustawieniach bankowości internetowej lub mobilnej, nie musisz nic więcej robić - aby Cię dodatkowo chronić, potrzebujemy tylko Twojej zgody.

Sprawdź, jak działa weryfikacja behawioralna

Sprawdź, jak działa weryfikacja behawioralna

 

1

Kiedy korzystasz z naszej bankowości, system zapamiętuje sposób, w jaki to robisz np.:

  • jak szybko piszesz na klawiaturze,
  • czy i jak używasz myszy komputerowej, np. jak często klikasz,
  • jak używasz ekranu dotykowego,
  • pod jakim kątem trzymasz telefon.

 

2

Wszystkie te dane przekażemy do Biura Informacji Kredytowej (BIK), które dostarcza bankom rozwiązania i usługi zwiększające bezpieczeństwo. BIK stworzy Twój indywidualny model zachowania. Jeśli w innych bankach również wyrazisz zgodę, to Twój model zachowania uwzględni też dane dostarczane przez te banki. Będziemy z nim porównywać zachowania podczas przyszłych logowań do bankowości elektronicznej.

Szczegółowe zasady przetwarzania danych przez BIK znajdziesz w klauzuli informacyjnej BIK.

Klauzula informacyjna BIK
Plik w formacie PDF

 

3

Jeśli ktoś wykradnie lub wyłudzi od Ciebie dane logowania i będzie chciał zlecić przelewy z Twojego konta, będziemy mogli to wykryć, porównując jego działanie z Twoim modelem zachowania. Uruchomimy wtedy dodatkowe zabezpieczenia, np.:

  • powiadomimy Cię SMS-em o podejrzanej transakcji,
  • zadzwonimy do Ciebie, by potwierdzić, czy to Ty zlecasz przelew,
  • odrzucimy podejrzaną transakcję.

 

 

ikona_wykrzyknik.png [1.75 KB]
Dane dotyczącego Twojego sposobu korzystania z bankowości elektronicznej są wykorzystywane tylko do budowy Twojego unikalnego modelu zachowania. Nie przekazujemy informacji o Twoich danych do logowania, transakcjach, środkach, produktach.

Pytania i odpowiedzi

Czy możemy zbierać dane bez Twojej zgody?

Nie. Zgoda na weryfikację behawioralną jest dobrowolna. W każdej chwili możesz ją też wycofać w swojej bankowości internetowej lub mobilnej, na infolinii lub w naszej placówce. Jeśli nie wyrazisz zgody, będziemy chronić Twoje pieniądze tak samo jak do tej pory.

Czy to oznacza, że będziemy śledzić wszystko co robisz na swoim komputerze/telefonie?

Nie. Jeśli wyrazisz zgodę na weryfikację behawioralną, będziemy zbierać dane tylko wtedy, kiedy będziesz korzystać z naszej bankowości. Gdy się wylogujesz, nie będziemy zbierać tych danych - aż do czasu kolejnego zalogowania.

Jakich informacji nie będziemy zbierać?

Nie będziemy sprawdzać:

  • jakie hasła i teksty wpisujesz,
  • jakie strony odwiedzasz,
  • jakie operacje wykonujesz poza naszą bankowością.

Czy weryfikacja behawioralna będzie utrudniać korzystanie z Twojej bankowości?

Nie. Weryfikacja behawioralna nie będzie w żaden sposób zakłócać korzystania z bankowości. Usługa działa w tle, w sposób niezauważalny.