Weryfikacja behawioralna
- Strona główna
- Weryfikacja behawioralna
Weryfikacja behawioralna
Zadbaj z nami o bezpieczeństwo Twoich środków. Wyraź zgodę na weryfikację behawioralną i korzystaj z dodatkowego zabezpieczenia, które pomoże chronić Twoje pieniądze w VeloBanku jeszcze skuteczniej.
- Rozpoznamy, czy osoba zalogowana do Twojej bankowości to na pewno Ty.
- Ochrona jest bezpłatna.
- W każdej chwili możesz odwołać zgodę.
W jaki sposób możesz włączyć weryfikację behawioralną?
Wystarczy, że wyrazisz zgodę w Ustawieniach bankowości internetowej lub mobilnej, nie musisz nic więcej robić - aby Cię dodatkowo chronić, potrzebujemy tylko Twojej zgody.
Sprawdź, jak działa weryfikacja behawioralna
1
Kiedy korzystasz z naszej bankowości, system zapamiętuje sposób, w jaki to robisz np.:
- jak szybko piszesz na klawiaturze,
- czy i jak używasz myszy komputerowej, np. jak często klikasz,
- jak używasz ekranu dotykowego,
- pod jakim kątem trzymasz telefon.
2
Wszystkie te dane przekażemy do Biura Informacji Kredytowej (BIK), które dostarcza bankom rozwiązania i usługi zwiększające bezpieczeństwo. BIK stworzy Twój indywidualny model zachowania. Jeśli w innych bankach również wyrazisz zgodę, to Twój model zachowania uwzględni też dane dostarczane przez te banki. Będziemy z nim porównywać zachowania podczas przyszłych logowań do bankowości elektronicznej.
Szczegółowe zasady przetwarzania danych przez BIK znajdziesz w klauzuli informacyjnej BIK.
3
Jeśli ktoś wykradnie lub wyłudzi od Ciebie dane logowania i będzie chciał zlecić przelewy z Twojego konta, będziemy mogli to wykryć, porównując jego działanie z Twoim modelem zachowania. Uruchomimy wtedy dodatkowe zabezpieczenia, np.:
- powiadomimy Cię SMS-em o podejrzanej transakcji,
- zadzwonimy do Ciebie, by potwierdzić, czy to Ty zlecasz przelew,
- odrzucimy podejrzaną transakcję.
Pytania i odpowiedzi
Czy możemy zbierać dane bez Twojej zgody?
Nie. Zgoda na weryfikację behawioralną jest dobrowolna. W każdej chwili możesz ją też wycofać w swojej bankowości internetowej lub mobilnej, na infolinii lub w naszej placówce. Jeśli nie wyrazisz zgody, będziemy chronić Twoje pieniądze tak samo jak do tej pory.
Czy to oznacza, że będziemy śledzić wszystko co robisz na swoim komputerze/telefonie?
Nie. Jeśli wyrazisz zgodę na weryfikację behawioralną, będziemy zbierać dane tylko wtedy, kiedy będziesz korzystać z naszej bankowości. Gdy się wylogujesz, nie będziemy zbierać tych danych - aż do czasu kolejnego zalogowania.
Jakich informacji nie będziemy zbierać?
Nie będziemy sprawdzać:
- jakie hasła i teksty wpisujesz,
- jakie strony odwiedzasz,
- jakie operacje wykonujesz poza naszą bankowością.
Czy weryfikacja behawioralna będzie utrudniać korzystanie z Twojej bankowości?
Nie. Weryfikacja behawioralna nie będzie w żaden sposób zakłócać korzystania z bankowości. Usługa działa w tle, w sposób niezauważalny.