Potrzebujesz telefon z systemem Android w wersji min. 9.0. wyposażonym w moduł NFC (NFC musi być włączone) oraz zainstalowaną aplikację VeloBanku z nadanym kodem PIN. Uwaga, Google Pay nie działa na urządzeniach, które mają zainstalowane niestandardowe oprogramowanie lub zmodyfikowane oprogramowanie fabryczne.
Do płatności telefonem możesz wykorzystać posiadane przez Ciebie karty plastikowe Mastercard wydane przez nasz bank. Lista kart, z których możesz skorzystać, wyświetla się w aplikacji. Jeśli nie masz odpowiedniej karty możesz zamówić kartę wirtualną Mastercard, która będzie działała tak samo jak karta plastikowa.
Limity kart podpiętych do płatności telefonem w Google Pay są takie same jak limity karty. Możesz nimi zarządzać po wyborze odpowiedniej karty na liście posiadanych kart.
Karty wirtualne znajdują się tam, gdzie wszystkie inne karty wydane do kont, czyli w zakładce Finanse w bankowości internetowej oraz w bankowości mobilnej (wybierz menu, a następnie Karty). Można wykonać na niej wszystkie standardowe operacje takie jak zmiana limitów, zmiana PIN, zablokowanie i zastrzeżenie karty.
Zaloguj się do bankowości internetowej, następnie zablokuj lub zastrzeż kartę wirtualną. Przejdź do Ustawień i w sekcji Hasła i bezpieczeństwo wybierz bankowość mobilna, a następnie zablokuj kanał. Możesz również skontaktować się z naszą infolinią. Koszt połączenia jest zgodny z taryfą Twojego operatora.
Płatności telefonem są bardzo proste i wyglądają tak samo jak płatności zwykłą kartą zbliżeniową. Do terminala należy przyłożyć wybudzony telefon, na którym zainstalowana jest aplikacja VeloBanku z aktywną usługą płatności telefonem.
Płatności telefonem działają również offline, czyli nie trzeba mieć internetu w telefonie, aby zapłacić w sklepie. Transakcja przebiega tak samo, jak zwykłą plastikową kartą płatniczą, tylko do terminala przykłada się telefon. Można wykonać maksymalnie 25 płatności bez połączenia z Internetem.
Nie, płatności telefonem działają również bez logowania do aplikacji, dzięki wykorzystaniu funkcji „stuknij i zapłać”. Aby skorzystać z tej funkcjonalności, w ustawieniach komunikacji NFC w opcji „stuknij i zapłać” lub „dotknij i zapłać” należy wybrać aplikację Google Pay jako domyślną do płatności.
Można mieć tylko jedną aktywną kartę wirtualną wydaną do rachunku. Jeżeli Klient posiada więcej niż jeden rachunek oszczędnościowo rozliczeniowy, to do każdego z nich może posiadać jedną aktywną kartę wirtualną.
Czasem, w zależności od rodzaju terminala, obudowa telefonu może zaburzać działanie anteny NFC, w rezultacie płatność może nie zostać zrealizowana.