Co możesz zrobić, aby unikać zagrożeń?
- Strona główna
- Bezpieczna bankowość
- Co możesz zrobić, aby unikać zagrożeń?
- Do logowania się do Bankowości używaj tylko zaufanego sprzętu. Nie loguj się z komputerów publicznie dostępnych np. w kafejkach internetowych, czy lobby hotelu. Podczas korzystania z Bankowości nie używaj publicznych sieci WI-FI.
- Adres strony logowania wprowadzaj do przeglądarki internetowej wyłącznie ręcznie, nigdy nie loguj się do Bankowości korzystając z linków wysyłanych w wiadomościach e-mail lub komunikatorach internetowych.
- Zawsze weryfikuj poprawność adresu strony logowania. Adres fałszywej strony może różnić się nawet jedną literą.
- Sprawdzaj, czy połączenie jest szyfrowane – czy w pasku znajduje się ikona kłódki oraz czy adres składa się z ciągu znaków https://
- Weryfikuj poprawność certyfikatu bezpieczeństwa strony. Te informacje powinny wyświetlić się po kliknięciu w ikonę kłódki na pasku adresu.
- Nie udostępniaj i nie zapisuj na swoim komputerze i telefonie loginu i hasła do Bankowości Internetowej i Mobilnej.
- Regularnie zmieniaj swoje hasło do logowania. Ta opcja dostępna jest po zalogowaniu do Bankowości Internetowej w zakładce Ustawienia, Zmiana hasła.
- Aby się wylogować z Bankowości Internetowej użyj przycisku „Wyloguj” widocznego w prawym górnym rogu ekranu.
- Korzystaj z systemu operacyjnego, przeglądarek internetowych i programów antywirusowych wspieranych przez producentów.
- Regularnie aktualizuj system operacyjny, przeglądarki internetowe i programy antywirusowe.
- Pobieraj aktualne bazy wirusów programów antywirusowych i systematycznie wykonuj skanowanie urządzeń.
- Korzystaj z najbardziej aktualnych przeglądarek internetowych.
- Nie instaluj oprogramowania z niezaufanych źródeł. Programy na telefon pobieraj i instaluj wyłącznie z oficjalnych sklepów Google Play, Apple App Store lub Windows.
- Na bieżąco aktualizuj aplikacje bankowości VeloBank i VeloBank Private do najnowszych dostępnych wersji.
- Nie odpowiadaj na wiadomości od podejrzanych nadawców, nie otwieraj załączników w tych wiadomościach oraz nie korzystaj z zawartych w nich linków.
- Nie udostępniaj osobom trzecim danych logowania do Twojej Bankowości ani kodów autoryzacyjnych.
- Ustal bezpieczne hasło logowania do Bankowości, którego nie wykorzystujesz w innych serwisach, szczególnie społecznościowych.
- Regularnie sprawdzaj historię operacji.
- Dopasuj limity transakcji dla Bankowości Internetowej i Mobilnej tak, aby odpowiadały Twoim potrzebom.
- Włącz usługę SMS Info dzięki której będziesz otrzymywać powiadomienia o operacjach na Twoim rachunku.
- Sprawdzaj informacje dotyczące logowań do Bankowości Internetowej w sekcji Ustawienia, Kanały Dostępu, Bankowość Internetowa – Próby logowania.
- Regularnie czytaj aktualności dostępne na stronie internetowej velobank.pl oraz na stronie logowania do Bankowości Internetowej.
- W razie wątpliwości i podejrzeń dotyczących bezpieczeństwa niezwłocznie poinformuj nas o tym kontaktując się z naszą Infolinią (pod numerem +48 664 919 797 lub +48 32 604 30 01) lub z dowolnym oddziałem.