Polityka prywatności aplikacji mobilnej VeloBank

W tym dokumencie opisaliśmy politykę prywatności dla użytkowników aplikacji mobilnej VeloBank.
w nim zwroty ‘Ty’ oraz ‘my’.

Jeśli piszemy w formie ‘Ty’ lub ‘klient’ mamy na myśli Ciebie jako klienta VeloBanku i użytkownika aplikacji mobilnej VeloBank (dalej: ‘aplikacja mobilna’ lub ‘aplikacja VeloBank’).
Jeśli piszemy w formie ‘my’ lub ‘bank’ mamy na myśli VeloBank S.A.

 

Jakie informacje przechowujemy na Twoim urządzeniu mobilnym?

1. Na urządzeniu mobilnym przechowujemy takie dane jak:

  • Zaszyfrowany, anonimowy, indywidualny identyfikator aplikacji mobilnej, który tworzymy w momencie rejestracji aplikacji mobilnej na Twoim urządzeniu.
  • Informacje o urządzeniu mobilnym (marka, model, identyfikator sprzętowy urządzenia mobilnego)
  • Identyfikator umożliwiający śledzenie zdarzeń w aplikacji VeloBank na Twoim urządzeniu mobilnym.

Gdy aktywujesz aplikację VeloBank na swoim urządzeniu mobilnym, identyfikatory Twojej aplikacji mobilnej oraz informacje o urządzeniu mobilnym są wysyłane do banku.

 

W jakim celu i jak długo przechowujemy te dane?

2. Wykorzystujemy te dane aby zidentyfikować i zweryfikować autentyczność aplikacji i urządzenia mobilnego. Aplikacja mobilna porozumiewa się z bankiem przy użyciu mechanizmów szyfrujących.

3. Identyfikatory i dane o Twoim urządzeniu mobilnym przechowujemy dopóki nie usuniesz aplikacji VeloBank ze swojego urządzenia mobilnego.

 

Do jakich funkcji Twojego urządzenia ma dostęp aplikacja mobilna VeloBank?

4. Za Twoją zgodą aplikacja VeloBank będzie miała uprawnienia dostępu do:

  • Położenia – gdy szukasz placówek i bankomatów / wpłatomatów oraz w momencie logowania się do aplikacji mobilnej. Jeśli wyrazisz dodatkową zgodę na geolokalizację w celu marketingu, poprosimy Cię o zgodę na dostęp do Twojego położenia także wtedy, gdy nie korzystasz z naszej aplikacji. Dzięki temu uzyskasz dostęp do ofert dopasowanych do Twojej lokalizacji.
  • Danych biometrycznych – gdy logujesz się za pomocą Face ID lub odciskiem palca, w zależności od systemu operacyjnego / urządzenia mobilnego.
    Ważne: Nie przechowujemy w aplikacji żadnych Twoich danych biometrycznych. Za przechowywanie tych danych i ich zabezpieczenie odpowiedzialny jest dostawca urządzenia mobilnego.
  • Danych behawioralnych – jeśli aktywujesz weryfikację behawioralną po to, aby się chronić przed wyłudzeniami będziemy mieć dostęp do danych dotyczących Twojego sposobu korzystania z bankowości mobilnej: tempo i sposób pisania na klawiaturze, częstotliwość kliknięć, sposób używania myszy komputerowej, ekran dotykowy, dane z akcelerometru i żyroskopu.
  • Kontaktów – gdy chcesz wykonać przelew na telefon lub poprosić o przelew.
  • Aparatu i pamięci urządzenia – gdy skanujesz kod QR lub chcesz zapisać na urządzeniu np. potwierdzenie przelewu w formacie pdf.
  • Mikrofonu – gdy chcesz stworzyć wiadomość korzystając z funkcji dyktowania.
  • Wywołania połączenia – gdy chcesz się skontaktować się z infolinią VeloBanku.

 

Jak można zarządzać tymi uprawnieniami?

5. W każdej chwili możesz odwołać powyższe uprawnienia. Możesz to zrobić w ustawieniach systemowych dla aplikacji VeloBank na Twoim urządzeniu mobilnym.

 

Co jeszcze warto wiedzieć?

6. Aby zapewnić Ci bezpieczne korzystanie z aplikacji mobilnej analizujemy, czy na Twoim urządzeniu jest zainstalowane złośliwe oprogramowanie lub aplikacje. Jeśli wykryjemy takie oprogramowanie lub aplikacje, możemy zablokować dostęp do aplikacji VeloBank i poinformujmy Cię o tym.

7. W aplikacji VeloBank niektóre ekrany wewnątrz aplikacji mogą wyświetlać się jako strony www. Tworzone są wtedy pliki cookies, które służą do utrzymania informacji o Twojej identyfikacji jako klienta VeloBanku. Pliki te wygasają, gdy wylogujesz się z aplikacji mobilnej.

 

Co robimy z danymi?

8. Aplikacja mobilna zbiera Twoje dane osobowe i informacje o aktywności. Dzięki temu możemy świadczyć usługi bankowości elektronicznej zgodnie z zawartą umową, a także dostosować treści marketingowe zgodnie z udzielonymi przez Ciebie zgodami marketingowymi. Dane osobowe to informacje, które umożliwiają nam Twoją identyfikację.

9. Aplikacja mobilna VeloBank nie przechowuje lokalnie żadnych Twoich danych osobowych, ani danych dostępnych po zalogowaniu, które mogłyby umożliwić osobie trzeciej identyfikację lub pozwolić na uwierzytelnienie w aplikacji.

10. Podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do korzystania z aplikacji mobilnej.

11. Masz prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich poprawiania.

12. W przypadku braku zgody na naszą politykę prywatności nie instaluj aplikacji mobilnej VeloBank lub ją odinstaluj.

 

Kontakt

Jeśli masz pytania o naszą politykę prywatności, napisz do nas na kontakt@velobank.pl

 

Słownik

 
Face ID Technologia uwierzytelnienia tożsamości przez rozpoznawanie twarzy.
Geolokalizacja Funkcja, która określa położenie geograficzne urządzenia.
Żyroskop i Akcelerometr Czujniki służące do pomiaru orientacji przestrzennej (żyroskop) i liniowej (akcelerometr). Dzięki nim np. automatycznie obraca się ekran w smartfonie.

 

Administratorem danych osobowych jest VeloBank S.A. z siedzibą w Warszawie, pod adresem Rondo Ignacego Daszyńskiego 2C, 00-843 Warszawa, wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS 0000991173, NIP 7011105189, REGON 523075467, o kapitale zakładowym: 711 734.000,00 zł w całości opłaconym.