W ramach usługi wielowalutowej Klient może podłączyć do karty rachunki walutowe prowadzone w PLN, EUR, USD, GBP, CHF.
Podłączenie/odłączenie rachunków walutowych do karty debetowej możesz zlecić za pośrednictwem:
- Bankowości Internetowej lub Bankowości Mobilnej poprzez złożenie wniosku
- Obsługi Contact Center lub Centrum Wsparcia Biznesu
Nie ma konieczności zamawiania nowej karty. Usługa może być uruchomiona na wydanych kartach MasterCard Executive BusinessCard.
Nie. Bank nie pobiera opłaty za aktywację usługi.
Transakcje dokonywane w walutach obcych obciążają w całości bezpośrednio (bez przewalutowania) dany rachunek walutowy jeśli zostały spełnione wszystkie poniższe warunki:
- do karty debetowej podłączony jest rachunek walutowy w walucie, w której została dokonana transakcja,
- na rachunku walutowym znajdują się wystarczające środki na pokrycie całej kwoty transakcji,
- transakcja dokonana była w walucie podłączonego rachunku,
- Klient nie skorzystał z usługi DCC (Dynamic Currency Conversion),
- nie była to transakcja offline (bez połączenia z Bankiem).
Waluta transakcji zostanie rozpoznana automatycznie, dzięki czemu odpowiednia kwota jest pobierana bezpośrednio z rachunku walutowego, do którego podłączona jest karta.
Cała kwota transakcji zostanie przewalutowana na PLN, zgodnie z zasadami opisanymi w regulaminie/OWU. Jeśli na rachunku PLN również nie będzie wystarczających środków transakcja zostanie odrzucona.
Transakcje w innej walucie są księgowane na rachunku w walucie PLN zgodnie z zasadami opisanymi w regulaminie/OWU. Jeśli na rachunku PLN nie będzie wystarczających środków transakcja zostanie odrzucona.
Aby wyłączyć usługę niezbędne jest odłączenie rachunku walutowego od karty. Wykonanie tej dyspozycji odbywa się w ten sam sposób co podłączenie wielowalutowości. W przypadku zamknięcia rachunku walutowego wszystkie podłączone do niego karty zostaną automatycznie odłączone.
Do jednej karty może być podłączony tylko jeden rachunek walutowy w danej walucie. To oznacza, że łącznie do jednej karty może być podłączonych maksymalnie 5 rachunków. Natomiast do jednego rachunku walutowego może być podłączona więcej niż jedna karta. Klient może zmienić rachunek składając ten sam wniosek co aktywacja.
Płatności bezgotówkowe oraz wypłaty z bankomatów mogą być dokonywane do wysokości dziennych limitów ustawionych na karcie. Limity ustalone są w PLN. Transakcje w walutach obniżają limit ustalony dla karty w PLN.
Jest to usługa dynamicznego przeliczania kwoty transakcji, dostępna w niektórych bankomatach oraz terminalach płatniczych, umożliwiająca płatność w walucie kraju, w którym została wydana karta debetowa. Prowizje oraz kurs zastosowany do przeliczenia transakcji w ramach usługi DCC nie są prowizjami oraz kursem stosowanym przez Bank i są niezależne od Banku.
Nie. W bankomacie możliwe jest sprawdzenie wyłącznie salda rachunku PLN, do którego wydana jest karta.
Transakcje offline (dokonywane bez połączenia z Bankiem) zawsze obciążają w całości Rachunek PLN i są przewalutowane tak, jak pozostałe transakcje walutowe. Transakcje offline nie powodują blokady środków na rachunku PLN i nie podlegają dziennym limitom transakcji, a ich rozliczenie może spowodować przekroczenie kwoty środków dostępnych na rachunku PLN.