Postępowanie wyjaśniające do decyzji PFR
Mogą Państwo zwrócić się z zapytaniem do PFR dotyczącym decyzji o wysokości subwencji do zwrotu. Zapytanie mogą Państwo złożyć nie później niż w ciągu 10 dni roboczych od dnia udostępnienia jej Państwu.
Czego może dotyczyć postępowanie wyjaśniające?
- Wysokości subwencji, którą powinni Państwo zwrócić. Jeśli są różnice pomiędzy stanem faktycznym, a decyzją PFR powinni je Państwo udokumentować. Złożone zapytanie nie wstrzymuje pierwotnie wydanej decyzji PFR.
- Decyzji o braku możliwości ustalenia przez PFR wysokości subwencji do zwrotu. Wtedy postępowanie wyjaśniające może również rozpocząć PFR.
Co powinno zawierać Państwa zapytanie?
- Szczegółowy opis stanu faktycznego wraz ze wskazaniem oczekiwanego sposobu rozstrzygnięcia.
- Aktualne dokumenty urzędowe niezbędne do ustalenia stanu faktycznego. Dokumenty te powinny być wystawione i uwierzytelnione przez odpowiednie instytucje (ZUS, KAS itp.).
- Inne dokumenty prywatne niezbędne do rozstrzygnięcia zgłoszenia.
PFR w trakcie, gdy rozpatruje zgłoszenie może poprosić o dodatkowe dokumenty.
W jaki sposób mogą Państwo złożyć zapytanie?
Zapytanie przesyłają Państwo za pomocą poniższego formularza.