Porady rekrutacyjne

Porady rekrutacyjne

Porady rekrutacyjne

Porady rekrutacyjne

">

Jak napisać CV?

Zanim przystąpisz do pisania CV, przeanalizuj dokładnie ogłoszenie i zastanów się, czego oczekuje pracodawca. W swoim CV zaakcentuj te elementy swojego życiorysu, które odpowiadają na oczekiwania pracodawcy. Pisząc CV nie zapominaj, że jest to Twoja indywidualna wizytówka, która powinna zawierać najistotniejsze informacje i mieścić się na maksymalnie dwóch stronach.

Uwzględnij w CV wszystkie najważniejsze informacje:

  • dane kontaktowe (upewnij się, że dane są widoczne i aktualne)
  • doświadczenie zawodowe (ujmij je chronologicznie, zaczynając od ostatniego)
  • wykształcenie (uporządkowane chronologicznie, zaczynając od ostatniego etapu edukacji)
  • umiejętności (wybierz te istotne dla danego stanowiska i określ ich poziom)
  • klauzula dot. przetwarzania danych osobowych (jeśli nie uwzględnisz klauzuli, rekruter nie będzie mógł się z Tobą skontaktować)

Zadbaj o to, żeby CV było czytelne i przejrzyste:

  • rozmieść tekst na 1-2 stronach
  • użyj czytelnej czcionki (np. Arial, Calibri)
  • używaj ciemnej czcionki na jasnym tle – nie odwrotnie
  • wyróżnij najważniejsze informacje za pomocą punktorów, pogrubień i podkreśleń
  • dodaj swoje zdjęcie – rekruter lepiej zapamięta Twoją aplikację
  • zapisz plik w formacie zapobiegającym deformacji (np. PDF)
  • uwzględnij swoje imię i nazwisko w nazwie pliku

Jak przygotować się do rozmowy rekrutacyjnej?

  • zbierz informacje o firmie, do której aplikujesz
  • zrób listę pytań, które chciałbyś zadać podczas rekrutacji
  • rekruter na pewno zada Ci pytania związane z Twoim dotychczasowym doświadczeniem zawodowym, osiągnięciami i planami dalszego rozwoju
  • zadbaj o właściwy strój - dzięki temu poczujesz się pewniej
  • przygotuj wcześniej dokumenty, które chcesz ze sobą zabrać na rozmowę
  • podczas rozmowy dbaj o odpowiedni język ciała

Rozmowa rekrutacyjna zazwyczaj ma cztery etapy:

  • pytania dotyczące życiorysu, wykształcenia i praktyki zawodowej
  • pytania odnoszące się do poziomu wiedzy istotnej dla danego stanowiska
  • pytania dotyczące osobowości
  • pytania o powody wyboru firmy, do której aplikujesz

Rekrutacja krok po kroku

Przebieg procesu rekrutacji może się różnić w zależności od specyfiki stanowiska. W VeloBanku najczęściej prowadzimy rekrutację według następującego schematu:

  1. Rozmowa telefoniczna rekrutera z wybranymi kandydatami

    Po złożeniu aplikacji, rekruter przeprowadzi wstępną weryfikację CV. Zwróci uwagę na Twoje wykształcenie oraz dotychczasowe doświadczenie zawodowe. Z kandydatami, którzy przejdą ten proces pozytywnie, skontaktujemy się telefonicznie. W czasie rozmowy zapytamy o Twoje oczekiwania względem nowego miejsca pracy.

  2. Spotkanie z udziałem menedżera

    Jeśli Twój profil jest odpowiedni dla danego stanowiska, a my jesteśmy w stanie spełnić Twoje oczekiwania, zaproponujemy Ci spotkanie zdalne lub osobiste. Podczas spotkania rekruter wspólnie z potencjalnym przyszłym przełożonym zweryfikuje Twoje umiejętności istotne z punktu widzenia wybranego stanowiska. Weryfikacja może mieć różne formy: tradycyjnej rozmowy lub zadań do wykonania.

  3. Oferta pracy/informacja zwrotna

    Udzielimy Ci informacji zwrotnej na temat wyników procesu rekrutacji w formie telefonicznej lub mailowej. Jeśli spełniliśmy swoje oczekiwania na wszystkich etapach, złożymy Ci ofertę współpracy. Po jej przyjęciu, zaprosimy Cię na oficjalny pierwszy dzień pracy, który wprowadzi Cię w życie naszej organizacji.